آیا نظارتی بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد؟

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ضرورت نظارت بر وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز دوشنبه در نشست مجازی با مدیران مدارس استان اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط تحصیل امسال متفاوت‌تر از گذشته بوده و امکانات لازم برای تداوم فرایند یاددهی انجام شده است و لذا انتظار می‌رود برون داد و نتیجه این اقدامات مطلوب باشد.

او افزود: درحال حاضر دو سوم از سال تحصیلی جاری سپری شده و به قولی در نیمه پایانی فعالیت قرار داریم، لذا لازم است مدیران و عوامل دست اندرکار، با تدبیر و درایت کنترل امور را در دست داشته و به ایفای نقش موثر خود بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: انتظار می‌رود در این فرصت باقی مانده مدیران، معلمان و تمام دست اندرکاران، با تدبیر و مدیریت توجه به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان بویژه دانش آموزان لازم التوجه را در دستور کار قرار دهند تا در آینده دانش‌آموزی مجبور به ترک تحصیل و یا تکرار پایه نشود که در این صورت دانش آموزان متضرر خواهند شد.

او اضافه کرد: آموزش و پرورش هزینه‌های زیادی برای تداوم تحصیل دانش‌آموزان صرف کرده است بنابراین باید ارزیابی‌های لازم انجام شود و اگر دانش‌آموزی عملکرد ضعیفی دارد مدیران با گفتمان حمایتی، مشاوره و مداخله‌ای، دانش آموز و خانواده‌های آنان را ترغیب کنند که خدمات لازم را دریافت کنند، حتی اگر لازم بود بدون محدودیت در زمان مناسب، دانش آموزان دارای عملکرد ضعیف تحت آموزش قرار گرفته و برای آنان کلاس جبرانی در اسفند و فروردین برگزار شود.

قربانی بر تداوم برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، کارگاه‌های هنرستانی و مدارس زیر ۵۰ نفر تاکید کرد و گفت: کلاس‌های حضوری و مجازی باید با جدیت پیگیری شده و اگر کلاس جبرانی و تقویتی هم لازم بود پیش‌بینی شود.

او افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، سیاست وزارت این نیست که یک بار اضافی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد شود، اما در هر حال معلمان باید برای دانش‌آموزانی که ضعیف هستند برنامه جبرانی پیش‌بینی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تفاهم نامه منعقده و پتانسیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: مدارس می‌توانند از ظرفیت دانشجو معلمان به خصوص در راستای کمک به دانش‌آموزان ضعیف در جا‌هایی که لازم است استفاده کنند.

او اضافه کرد: در مناطق شهری و روستایی که کلاس‌های حضوری تشکیل می‌شود، باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری رعایت شود و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و مدیران و عوامل در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چه سوال مسخره ای