مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی مطرح کرد؛

جهش تولید از مسیر تعالی سازمانی امکان پذیر است

کیانی بختیاری گفت:جهش تولید از مسیر تعالی سازمانی امکان پذیر است و در سیستم‌های مدیریت یکپارچه اهمیت بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ابوالفضل کیانی بختیاری مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در هجدهمین همایش سازمانی اظهار کرد: جهش تولید یکی از موضوعات مهمی است که امروز برای ما  اهمیت پیدا کرده است. زمانی که صحبت از جهش تولید به میان می آید به کار گیری تجهیزات، افزایش بهره‌وری، توان مهندسی، صادرات، تاب آوری اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

کیانی بختیاری گفت:جهش تولید از مسیر تعالی سازمانی امکان پذیر است و شاخص‌های جهش همان شاخص‌هایی است که ما در تعالی سازمانی مورد بررسی قرار می‌دهیم. سیستم‌های مدیریت یکپارچه یکی از موارد حائز اهمیت است که می‌توان آن را یکی از فاکتور‌های جهش تولید دانست. فرهنگ تعالی ۷ اصل دارد که مهم‌ترین آن انعطاف تیم مدیریتی است.

او گفت:استفاده از شیوه‌های علمی، تمرکز بر بهره‌وری و خلق ارزش برای مشتری مهم و تفکر سیستمی یکی از اصول مهم است. مجموع این موارد را می‌توان مدل تعالی عملیاتی خواند. هدف ما از سنجش‌ها رسیدن به تعالی سازمانی است.

کیانی با تاکید بر این که تعالی عملیاتی منجر به تحول سازمانی می‌شود، گفت: وظایف مدیر ارشد تحول وظیفه پایش دائمی محیط برای تشخیص لزوم تغییر، ترسیم نقشه خلق ارزش، طراحی مدل کسب و کار و مواردی از این قبیل را بر عهده دارد، اما مهمترین آن‌ها هم راستا کردن تیم رهبری و کارمند محوری است.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: مورد بعدی مدل تعالی دیجیتال است که به نظر می‌رسد باید ما هم به این موضوع ورود کرده و آن را در کنار شاخص‌های سنتی قرار دهیم. در این مدل فرصت‌های دیجیتال مثل آموزش و مشاوره مجازی با دورکاری مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین در آن به ارزش آفرینی مبتنی بر درک پلتفرم دیجیتال، شایستگی‌های دیجیتال و مواردی از این قبیل نورد بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: ما وارد عرصه‌ای شده ایم که چاره‌ای جز تعالی و همراهی تحولات نداریم. انتقال تجارب موفق و تلاش برای آماده سازی بنگاه‌ها برای مواجهه با تحولات نوپدید موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است. باید مدیران ارشد تحول و پایداری تعالی سازمانی در بانگاه‌ها وجود داشته باشد.

کیانی بختیاری گفت:ما در سازمان مدیریت صنعتی خدماتی را برای شرکت‌های تعالی در نظر گرفتیم که بخشی از آن‌ها آموزش مدل‌های کسب و کار‌های نوپدید است همچنین به پیاده سازی مدل‌های جدید کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار