سخنگوی دولت:

جهش بیش از ٢ برابری تعداد خیریه‌ها طی ۸ سال گذشته

ربیعی گفت: سال ٩٢، چهار و ٣٠٠ خیریه بهزیستی داشتیم، اما امروز به ٩٨٠٠ سمن رسیدیم که منشا خیر جمعی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه دوره‌هایی در تاریخ هر کشور بر سال‌های آینده سایه می‌اندازند و ما هم روز‌هایی داریم که بر بقیه سال‌های سایه انداخته‌اند، اظهار کرد: اگر نجنبیم تاثیرات متفاوتی را بر نسل‌های آتی شاهد خواهیم بود، در این دوره‌های تاریخی بیش از هر دوره دیگری نیاز به آدم‌هایی داریم که به آن‌ها بتوان اتکا کرد.

او ادامه داد: این دوره آزمونی است که باید برای نسلی که قرار است، ٨٠ سال آینده زندگی کنند، تلاش کنیم. بر این اساس در دولت به افرادی که کشانه اخلاق در جامعه می‌شوند نیاز داریم.

سخنگوی دولت گفت: شخصاً با تجربه‌ای که دارم معتقدم نیازمند میانجی‌های اجتماعی و آدمایی هستیم که سایه‌سار شوند. نباید بگذاریم آدم‌ها به هم طعنه بزنند و رد شوند بلکه آدم‌هایی می‌خواهیم که پل شوند.

ربیعی تصریح کرد: نهاد‌های میانجی و اجتماعی که امروز جمع شدند نیاز امروز هستند، موفقیت ما اگر امروز محقق می‌شود و به درستی جلو می‌رود نیازمند تداوم حضور خیرین است.

او با اشاره به جهش تعداد خیریه‌ها و سمن‌ها گفت: سال ٩٢، چهار و ٣٠٠ خیریه بهزیستی داشتیم، اما امروز به ٩٨٠٠ سمن رسیدیم که ۶ هزار و ٨٠٠ سمن را وزارت کشور مجوز داده است و ٢٢ هزار تشکل داریم که منشا خیر جمعی می‌شوند.

ربیعی تصریح کرد: اگر کاری کنیم که هر ایرانی خیر شود، موفق شده‌ایم و ما خیلی سعی کردیم موانع تشکل‌ها را رفع کنیم. معتقدیم باید خیر جمعی را در طیفی بزرگ محقق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار