در هفته آگاهی از مغز؛

راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز بررسی می‌شود

در هفته «آگاهی از مغز»، راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز با همکاری سازمان‌های مختلف بررسی و اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته آگاهی از مغز، امسال برای ششمین سال متوالی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و مشارکت و همکاری سازمان ها، مراکز علمی، آموزشی و نهاد‌های مردمی از ۹ تا ۱۵ اسفند برگزار می‌شود.

در این دوره برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته اجرایی می‌شود.

در این هفته تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های گوناگون آموزشی و علمی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمند سازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان‌های مردم نهاد اطلاع رسانی شود.

هفته آگاهی از مغز، امسال با شعار «مغزت را بشناس» آغاز می‌شود. این رویداد با توجه به شرایط همه گیری کووید ۱۹، بصورت آنلاین و از طریق وب گاه آپارات و پخش زنده اینستاگرام نهم اسفند در دسترس علاقمندان به ساختار و عملکرد مغز قرار می‌گیرد.

رویداد «مغز شعبده باز» نیز آغازگر برنامه‌های این هفته است که با حضور ۶ نفر از متخصصان و کارشناسان حوزه دانش مغز، بصورت عمومی و رایگان برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار