چاههای روباز مهرشهر بیرجند خطرآفرین است

چند سال است چاههای روباز در مهرشهر بیرجند صدای اهالی را درآورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با وجود پیگیری‌های متعدد گویا همچنان مشکل چاه های روباز مهرشهر بیرجند پابرجاست.

این بار چاله‌های ناهماهنگ اداری است که مدتی است به چند چاه عمیق در خیابان احمدی روشن ختم شده است.

مردم چند هفته قبل ، برای خلاص شدن از دست این چاه‌ها دست به دامان دادستان مرکز استان شدند و دادستان هم در ۱۹ بهمن ماه امسال دستور داد ظرف ۱۰ روز چاه‌ها پر شود، ولی تاکنون اقدامی‌از طرف شهرداری انجام نشده است.

این چاله ها عمق زیادی دارد و اگر بچه‌ای در این چاله بیوفتد کسی او را نمی بیند که بخواهد نجات دهد.

یکی از شهروندان با گلایه از نبود گاز در کوچه گفت : به اداره گاز که مراجعه می کنیم می گویند تا این چاه ها پر نشود نمی توان گازکشی کرد.

شهروندی دیگر گفت : من‌یک‌کارگرم با هزار زحمت و قسط خانه را گرفتیم، ولی گاز نداریم

دیگری گفت :  با دوندگی زیاد از این اداره به اداره‌ی دیگر توانستیم برق را به کوچه برسانیم، ولی برای گاز می‌گویند نمی توانیم‌گازکشی کنیم.


بیشتر بخوانید


حال که دادستان پا پیش گذاشته است شهرداری هم با اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان مالک سهم مکاتبه کرده که تا هفته آینده این چاه‌ها پر شود.

اسلامی نژاد مدیر اداره حقوقی شهردار بیرجند گفت:طی مکاتبه ای که با  اداره اوقاف و امور خیریه انجام شد قرار شد ظرف یک‌هفته اداره اوقاف برای مسدود کردن چاه‌ها اقدام کنند در غیراینصورت شهرداری بر اساس دستور دادستان اقدام خواهد کرد.

حجت السلام خدایی رییس اداره اوقاف و امورخیریه بیرجند گفت: صرفا به دلیل اینکه دادستان دستور پرکردن چاله‌ها را دادند موافقت ضمنی گرفته شده و بعد از پر شدن چاه‌ها ما نسبت به احقاق حقوق موقوفه کوتاه نخواهیم آمد.

اینکه در سال‌های دور چه کسانی مجوز توسعه شهر در مهرشهر را بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها را دادند بماند ، اما در این بین مردم‌نباید بعد از متحمل شدن هزینه‌های زیاد متضرر شوند.

این چاه‌های بی استفاده جدای از اینکه مزاحم خدمت رسانی بهتر به اهالی محل است برای جان آن‌ها نیز خطر آفرین است که امیدواریم که رفع این مشکل در دست انداز‌های اداری نیوفتد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.