همنشینی برف و شکوفه در برخی مناطق گیلان

بارش برف و سرمای هوا در برخی مناطق گیلان، باعث از بین رفتن شکوفه‌های درختان می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بارش برف و سرمای هوا در برخی مناطق استان، باعث سرمازدگی و از بین رفتن شکوفه‌های درختان می‌شود.

او با بیان اینکه شکوفه دادن درختان در نیمه اول بهمن ماه، پدیده تقریبا کم سابقه‌ای بود، افزود: به نظر می‌رسد امسال در برخی مناطق گیلان، درختان میوه از جمله گوجه سبز و هلو بر اثر سرمازدگی و از بین رفتن شکوفه‌ها خسارت ببیند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: در مناطقی که شدت سرمای هوا و بارش برف کمتر باشد، درختان دوباره شکوفه می‌دهند.

پارسافر یادآور شد: درختان فندقی که پارسال بر اثر سرمای هوا در بهار دچار سرمازدگی شده بودند، دوباره احیا شدند و به مرحله باردهی رسیدند.

بارش برف آخر هفته گذشته در برخی مناطق گیلان، بر روی درختان میوه که امسال به علت افزایش دما و وزش باد گرم زودتر از موعد شکوفه داده بودند، نمایی از زمستان و بهار را با هم به نمایش گذاشته است.

خروج سامانه برفی از اواخر وقت امروز

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان؛ سامانه سرد و بارشی اواخر وقت امروز (جمعه ۸ اسفند ماه) از شرق استان خارج می‌شود و هفته دوم اسفند ماه در گیلان با آسمانی صاف آغاز خواهد شد.

یخبندان صبحگاهی پدیده غالب بعد از بارش برف در استان گیلان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.