واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو + تصاویر

نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به تخریب منازل مسکونی روستای تورسو واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در بیانیه مهدی سعادتی و علی کریمی فیروزجایی دو نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی پیرامون واقعه اخیر در روستای تورسو آمده است: بی شک یکی از بزرگترین دستاورد‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرای عدالت و نهادینه کردن قانون در جامعه بوده و باید به این مهم توجه داشت که این نظام حکومتی بر پایه مردم سالاری دینی است که حمایت از پابرهنگان، مستضعفان و محرومان جز لاینفک اصول آن بوده که توجه به این اصل بار‌ها توسط امامین انقلاب به مسئولان به عنوان یک مطالبه گوشزد شده است.

حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی وظیفه آحاد مردم و مسئولان می‌باشد و برهمه تکلیف است که به قوانین موجود در این حوزه احترام گذاشته و نسبت به متولیان این سرمایه ملی همکاری همه جانبه داشته باشند.

هر چند اجرای چنین قوانینی (برای حفظ منابع طبیعی و ملی) در جامعه امری ضروری و واجب است، اما در اجرای آن باید به مصالح کلی حاکم بر جامعه و حفظ کرامت اقشار مستضعف و حاشیه‌نشینان نیز توجه ویژه کرد.

نمایندگان مردم بابل در مجلس در ادامه اعلام کردند آنچه در روستای تورسو از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل و در آستانه میلاد امام اول شیعیان حضرت علی (ع) رخ داد کام مردم و علاقمندان نظام اسلامی را تلخ کرد و موجب تأسف و تالم شدید اینجانبان شد.


بیشتر بخوانید:


انتظار بر این است که متولیان و مسئولان مرتبط با این حوزه به هنگام تصویب و اجرای چنین قوانینی که برای حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی و مصون ماندن آن‌ها از تصرف مردم است، آسیب‌ها و ملزومات اجرای آن را نیز مورد توجه قرار دهند تا سبب رنجش و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم آن منطقه و تحریک احساسات عمومی نگردند و ساکنان محروم این مناطق در فصل سرما بی سرپناه نمانند.

در ادامه بیانیه ابراز امیدواری شد با توجه به رویکرد مثبت ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به توجه و عنایت ویژه به آحاد مردم مستمند و دارای سکنه در روستاها، مسئولان نظام اسلامی در هر جایگاهی به ویژه وزیر جهاد کشاورزی و مدیران این وزارتخانه همواره تلاش نمایند که در جاری ساختن قوانین در جامعه تدبیری را در نظر بگیرند تا تصویری زیبا و حقیقی از حکومت اسلامی در نگاه مردم شکل گیرد و امید آن‌ها به نظام اسلامی در حل مشکلاتشان افزون شود.

این دو نماینده از وزیر جهاد کشاورزی خواستند تا رسیدگی لازم در خصوص نحوه برخورد ناپسند و غیراخلاقی مأمورین منابع طبیعی با مردم بی پناه و مظلوم روستای فوق الذکر را در دستور کار خود قرار داده و نتیجه آن را به اطلاع مردم شهید پرور شهرستان بابل برساند.

واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو + تصاویر

 

واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو + تصاویر

 

واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو + تصاویر

 

واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو + تصاویر

انتقاد امام جمعه بندپی شرقی به برخورد دوگانه

حجت‌الاسلام پوررمضان امام جمعه بندپی شرقی نیز پیشتر نسبت به تخریب منزل مسکونی در این روستای جنگل نشین، واکنش نشان داده و گفته بود: خانه‌های خوش‌نشینان که در طول سال چهار بار هم استفاده نمی‌کنند تخریب نمی‌شود، ولی خانه این پابرهنگان تخریب می‌شود.

او با طرح این سوال که اگر این ساخت و ساز‌ها غیرمجاز است چرا دولت به آن‌ها کنتور آب، برق و گاز و جاده دسترسی داده است، افزود: در کنار مشکلات مربوط به برف و سرما و کرونا و بیماری‌های دامی، تخریب خانه با این وضعیت نیز به مشکلات مردم در زمستان اضافه شد.

امام جمعه بندپی شرقی با بیان اینکه آیا خانه میلیاردی که در داخل رودخانه سجرو ساخته شده است، غیرمجاز نیست؟ گفت: اگر ۴٠٠ خانه باید تخریب شود همه مال این بیچاره‌ها است یا خانه‌های متمولین هم تخریب می‌شود؟

روستای جنگلی تورسو در ۱۲ کیلومتری گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی با جمعیتی حدود ۳۵۰ نفر و ۷۸ خانوار است که چند روز پیش مأموران منابع طبیعی شهرستان با حکم دادگاه تعدادی از خانه‌های مسکونی این روستا را به دلیل آنچه که غیر قانونی بودن ساخت در حریم جنگل و مراتع اعلام شد تخریب کردند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا برخورد دوگانه دارند؟!باخوش نشینان بانفوذ که داخل جنگل وکوه ویلا ساختن جرأت برخوردوتخریب راندارندولی منازل مسکونی روستایان مستضعفین که حافظ جنگل هستند
آخرین اخبار