مهار کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان مهار و مختومه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام تلفات در یکی از خانوار‌های روستای ترکمان کندی در شهرستان بوکان، بلافاصله با اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی اقدامات قرنطینه و تشخیص بیماری در کمتر از یک روز انجام شد.

او اظهار داشت: در این واحد روستایی پنج مورد تلفات مشاهده شد که تمامی ۳۲ مورد طیور در حال نگهداری در محل نگهداری آنها، معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: موارد مبتلا شده از میدان دواب خریداری شده بودند که طی هماهنگی‌های لازم مقرر شده میادین دواب و مراکز زنده فروشی ماکیان و مرغ در استان تعطیل شود.

خلیل زاده بیان کرد: طی پایش‌های انجام شده در شعاع یک و سه کیلومتری این کانون مرغداری صنعتی وجود نداشته، ولی در شعاع ۱۰ کیلومتری ۱۴ واحد وجود دارد که هفت واحد آن فعال است و هشدار‌های لازم در زمینه رعایت و دقت در موارد امنیت زیستی به متولیان بیان شده است.

او بیان کرد: در قالب برنامه رصد و پایش بیماری اقدامات مورد نیاز در شعاع‌های اپیدمیولوژیک بیماری بر اساس برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این بیماری در روستای فوق مهار و مختومه سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل استان کاملا مهار و مدیریت شده است، از مرغداران خواست که به اطلاعیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان توجه کنند و هرگونه کاهش تولید و کاهش مصرف و تلفات را به دامپزشکی اطلاع دهند.

خلیل زاده همچنین از روستائیان در سطح استان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تلفات در طیور روستایی موضوع را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.