ماموستا رستمی گفت: مسئولان همواره باید به فکر معیشت و رفاه مردم باشند، همچنان که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: در جلسه اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با رهبری، ایشان نیز خواستار توجه به معیشت مردم و فقرا شدند و مسئولان باید نسبت به این موضوع جدی بوده و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به همه مسلمانان، افزود: این امام همام، اسوه اخلاق، مهربانی، عطوفت و یتیم‌پروری بود و همه باید از وی و خلفای راشدین به عنوان الگو‌های اخلاق و رفتار، پیروی کنیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کمک‌های شبانه و مخفیانه امام علی (ع) به فقرا و یتیمان، درس سخاوت برای مسلمانان است، اضافه کرد: پیامبر (ص) بار‌ها فرموده است که هرکس به صحابه من بی‌احترامی کند، گویی به من بی‌حرمتی کرده است، بنابراین با الگو گرفتن از صحابه و عشق و احترام به آنان، دل پیامبر را شاد کنیم.

ماموستا رستمی در ادامه، پدران را نمونه‌های تلاش و گذشت در جامعه توصیف کرد و گفت: آنان بدون منت و با تمام توان و صادقانه برای کسب روزی حلال و خدمت به زن و فرزندان تلاش می‌کنند، پس احترام به پدران و قدردانی از زحماتشان بر هر فرزندی واجب است.

اوبا بیان اینکه طبق آیات قرآن، اطاعت از والدین بعد از پیروی از خداوند، بر هر مسلمانی واجب و در اولویت قرار گرفته است، یادآور شد: جایگاه والدین نزد پروردگار بسیار والا است و کسی که دل پدر و مادر را از خود برنجاند، خدا را از خود رنجانده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار