باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مهره‌چینی اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰؛ چریک پیر به جای آقای معاون اول

شواهد نشان می دهد که این روزها شاید اصلاحات از اعتدال عبور کرده و به سمت تندروی رفته است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زمان گذشت و گذشت و شرایط بسیاری از پیش‌بینی‌های روزها و ماه‌های قبل را به حقیقت بدل کرد؛ برای مثال همین صحبت که محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرده بود: احتمال اینکه بهزاد نبوی در نهایت به عنوان رئیس نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان انتخاب شود بسیار بالاست. 

بعد از این و در تاریخ دوم اسفندماه بود که دومین نشست نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (جبهه اصلاح طلبان ایران)  در تهران برگزار شد و انتخابات هیأت رئیسه دائم این جبهه انجام و بهزاد نبوی با اتفاق آرا رئیس دائم این نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان شد و حسین مرعشی و حسین کمالی به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم و آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران نیز به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

موضوعی که فرج کمیجانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات هم درباره آن گفته بود: اعضای جبهه با حضور در حسینیه جماران ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، بهزاد نبوی را به عنوان رئیس موقت جبهه اصلاح طلبان ایران تا تصویب آیین نامه داخلی این جبهه انتخاب کردند. در این جلسه بهزاد نبوی که رئیس سنی جلسه بود به عنوان رئیس؛ حسین کمالی، آذر منصوری، فرج کمیجانی و محمدرضا جلایی پور هم به عنوان سایر اعضای هیات رئیسه موقت تا تصویب آیین نامه داخلی این جبهه انتخاب شدند.

چرا چریک پیر به جای آقای معاون اول نشست؟

بهزاد نبوی کیست؟

نبوی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (سازمانی که با اعتقاد به مبارزه مسلحانه با رژیم شاهنشاهی تشکیل شد) و از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب به‌شمار می رود تا جایی که در عالم سیاست از او به عنوان چریک پیر یاد می‌شود. در کارنامه فعالیت‌های او معاونت نخست وزیر در زمان شهید رجایی، محمدرضا مهدوی کنی و میرحسین موسوی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این وزیر صنایع سنگین در دولت میرحسین موسوی، نماینده و نایب رئیس مجلس در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی و ریاست ستاد بسیج اقتصادی در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران را نیز برعهده داشته‌ است.

چرا چریک پیر به جای آقای معاون اول نشست؟

او یک روز پس از انتخابات سال ۸۸  بازداشت شد، اما در ۹ مهر ۱۳۸۸، به دلیل وخامت حالش از زندان روانه بیمارستان شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.  همچنین در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۸ به منظور مرخصی ۱۰ روزه آزاد شد.

بهزاد نبوی در ۲۹ دی ۱۳۸۸ به شش سال حبس تعزیری محکوم شد و در روز نخست خرداد ۱۳۹۳ با پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد. او همچنین به سبب اتهام به فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان، با حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد؛ ولی به تشخیص رئیس دادگاه مبنی بر وضعیت جسمی نابسامان وی، مجازات حبس او به ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس، تغییر کرد. 

علاوه بر اینها نقش نبوی در رد صلاحیت مصطفی معین موضوعی بود که در زمان‌ خودش رسانه‌ای شد. همچنین بهزاد نبوی درباره انتخابات سال ۸۸ می گوید که ما در این انتخابات باید نظام را به «هِن و هِن » بیندازیم. " از لجبازی هاشمی با احمدی نژاد باید حداکثر استفاده را ببریم. از بحث شورای فقاهت باید حمایت و رهبری را منزوی کنیم. "

چرا چریک پیر به جای عار بر صندلی ریاست نشست؟

علاوه بر این محمد علی ابطحی درباره او گفته بود: بحث تقلب در انتخابات در ایران از سال ۷۶ اولّین بار مطرح شد كه اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از این صحبت خیلی استفاده كردند و در انتخابات هشتاد و هشت هم این بحث را بهزاد نبوی مطرح كرد و در ستاد بعنوان مسئول كمیته صیانت از آرا مشغول به كار شد. بهزاد نبوی نیز در عین حال که اذعان داشت "ماهیچ سندی دال بر وجود تقلب نداشته ایم و باید به رأی شورای نگهبان التزام داشته باشیم" در پاسخ به این درخواست كه "لااقل برای جبران بخشی از تخلفات خود و به خاطر وضعیتی كه با طرح واهی تقلب به وجود آورده اید و معترف هم هستید كه سندی در تأیید آن ندارید و به خاطر این ادعاهای دروغ خسارت های جانی و مالی فراوانی بر مردم عزیزمان تحمیل نموده اید؛ همین مسأله را رسما اعلام كنید" می گوید: "من به آقای موسوی خیانت نمی كنم."

با این‌حال اما افراد موسوم به اصلاح طلب نظر دیگری درباره او دارند؛ برای مثال حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در این باره به باشگاه خبرنگاران گفته است: بهزاد نبوی از تجربه فراوانی برخوردار بوده و مورد قبول همه اصلاح طلبان است. از سوی دیگر هم نسبت به امر مشارکت در انتخابات و تاثیرگذاری صندوق‌های رای نظر قاطعی دارد و معتقدم که انتخاب بسیار خوبی است.

چرا چریک پیر به جای آقای معاون اول نشست؟

او ادامه داد: علاوه بر این او جزو افرادی است که علاوه بر همه بی مهری‌هایی که نسبت به او صورت گرفت، هرگز از جمهوری اسلامی و نظامی که خود در شکل گیری آن موثر بود فاصله نگرفت. بهزاد نبوی همچنان مانند دهه ۶۰ به جمهوری اسلامی وفادار است و این وفاداری به جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام برای دفاع از نقش مردم و متعهد بودن به حل و فصل مشکلات مردم از ویژگی‌های منحصر به فرد بهزاد نبوی است.

محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: نبوی مدیر، سیاست‌مدار و نیروی تشکیلاتی با تجربه‌ای است و تمام ویژگی‌های فردی که بتواند مجموعه را مدیریت کند دارد و اگر اکثریت بر روی ریاست بهزاد نبوی اجماع کنند سایرین هم مجبور به تبعیت از اکثریت هستند.

در این میان البته داریوش قنبری از نمایندگان مجلس ششم هم در واکنش به این موضوع می‌گوید: کم‌توجهی به نقش جوانان می‌تواند یک نقص جدی باشد. به نظر می‌رسد حتماً باید یک‌پوست اندازی جدی صورت بگیرد و پیرمرد‌ها و همه چهره‌هایی که سن و سالی از آن‌ها گذشته کنار رفته و زمینه را برای نیرو‌های جوان‌تر آماده کنند.

چرا چریک پیر به جای آقای معاون اول نشست؟

پیش ‌از این هم مهدی شیرزاد از اعضای حزب منحله مشارکت در واکنش به بی‌توجهی به نسل جوان اصلاح‌طلب نوشته است: اصلاح‌طلبان رادیکال خود ژنرال پندار‌هایی هستند که شهوت نشستن بر صدر را دارند.

موضوعی که مهدی شیرزاد به آن اشاره کرده یعنی رادیکالیسم بهزاد نبوی همان صحبتی بود که یکی از فعالان سیاسی اصولگرا هم در این باره مطرح کرده است.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در این باره گفته بود: این گروه از اصلاح طلبان جریانی هستند که روش و منش‌شان مبتنی بر تندروی بوده و در سال ۸۸ هم این تندروی‌ها کاملا مشخص بود و نگاه‌شان به مسائل کشور نوعی نگاه سیاه و سفید محض است؛ شاید به همین دلیل هم عارف از تشکیلات آنها کنار گذاشته شد.

چرا چریک پیر به جای عار بر صندلی ریاست نشست؟

او با اشاره به مسئولیت بهزاد نبوی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ادامه داد: معتقدم که این تشکیلات بیشتر یک حزب سیاسی است که در حال شکل‌گیری است و جایگزینی برای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی. با توجه به اینکه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت منحل شده این یک ساختار جدید است که قاعدتا باید مجوز کمیسیون ماده ده احزاب را هم بگیرد.

اگرچه خود بهزاد نبوی در مصاحبه‌ای که در سال ۹۶ با روزنامه شرق داشت با اشاره به برخی تجربه‌های رادیکال اصلاح‌طلبان در گذشته  می‌گوید "به جرئت می‌گویم که حرکت رادیکال هیچ نتیجه عینی و ملموسی نداشته است. اما به نظر می‌رسد که صحبت‌های کنعانی مقدم مبنی بر رفتن اصلاح طلبان به سمت جریان تندرو و کنار گذاشتن افراد معتدل تری نظیر عارف چندان دور از واقعیت نباشد؛ حال باید دید که در نهایت نامزد نهایی این ائتلاف اصلاح طلبان چه کسی و با چه سبک عقایدی خواهد بود؛ اما آنچه که بر همگان عیان است این موضوع است که شاید اصلاحات از اعتدال عبور کرده و به سمت تندروی رفته است؛ تندروی‌ای که بعدها نتیجه آن را خواهیم دید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
زنده باد سردار سعید محمد رئیس جمهور محبوب و آینده کشور عزیزمان ایران. دولت جوان، انقلابی، حزب الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
نه به جنگ درود بر تامل با همه کشورها و پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
تا تعامل را چه معنی کنی ما که اهل جنگ نیستیم ولی این شیاطین هستند که مدام در فکر و عمل برای ضربه زدن به ایران هستند و مدارکش هم از یلی زیاد است البته اگر امثال شماها خود را به خواب نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
tat
۰۸:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم از چهره های تکراری و سیاست زده خسته شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خدایااینا چی ازجون این مملکت میخان ،،کی تموم میشن اینا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
با این چینشی که دارن فک کنم میخوان برای دیار باقی هیئت دولت تشکیل بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
همین چریک پیر در زمان جنگ بعد جنگ کشور را تکان داد از لحاظ صنایع ماشین کامیون و به پیشرفت رساند که می بینیم قبل ان تمام کامیونهای ترکیه باربری در کشور می کردند ما بنزهای مایل و صنایع ان در داخل کشور خدمت بزرگی کرد خداوند سلا متی و عزتش بدهد آدمهای که سر از تخم در اورده اند قبلا زمان جنگ بعد جنگ نبودند که اوضاع را ببینند حالا همه چیز اماده است فکر می کنند قبلا هم همینطور بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
به امید پیروزی سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اِن شاءَ اللّٰه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
شتر در خواب بيند پنبه دانه!
البته كه همه سركار هستيم!
Iran (Islamic Republic of)
معصومه بابایی
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام . اینکه رو به موت هستش . همین رو کم داریم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط سعید جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خدایا عاقبت ملت ایران را ختم به خیر بگردان ..چون ملت ایران فقط ازتو یاری میخواهد وبس
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
بیخود نیست شدیم مزحکه دنیا...
طرف یبار محکوم شه و زندان رفته و سابقه دار شده و تو قضیه فتنه 88 دخیل بوده ...حالا میبینم بازم در سیاست و بالا نشینی گذران دارن...
حالا اگه یه کارگر بدبخت علیه جمهوری اسلامی شعار میداد کارگری که هیچ ...کلا از زندگی ساقط میشد اجازه هیچ کاری نداشت...
تبعیض تا کی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلبان با چه رویی با کدام کارنامه میخواهند در انتخابات شرکت کنند .ما یک فرد جوان انقلابی پیرو رهبر میخواهیم که مثل سردار سلیملنی تابع رهبر باشد نه اصلاح طلب باشد نه اصول گرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
می خوان بااین پیرمردابروحیثیتمان رابه باددهندازسوابقش معلوم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
هشت سال پیرمردهای خسته وناکارامدوتنبل سرکاربودندحالابااین دسته پیرمردمیخواهندمهدکودک را اداره کنندیاکشور
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
پیرمردهاتجر به دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
جوان ایرانی دنبال حزب و پیر و شیر و امثال اینها نیست. جوان ایرانی دنبال دانش و تخصص و نخبه و توان و قدرت اجرایی و عملیاتی با نیرو و خروش جوانی و متعهد و پاکدست و وطن پرست و صادق و باایمان و تیم جدید و جوان میخاد تا یک انرژی نوی در تمامی حوزه ها لمس بشه. و جوان ایرانی دنبال ماله کشی در هیچ حوزه ای نیست.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
از الان معلومه دیگه رئیس جمهور بعدی اصولگرا هست، همه ی دنیا حتی خواجه حافظ شیرازی هم اینو میدونه
ولی چه راست و چه چپش هیچ کدوم این چند دهه فایده برای اقتصاد کشور نداشتن، متاسفانه، به دنبال قدرتن متاسفانه نه خدمت به مردم، در صورتی که آقا فرمودن بهترین راه مبارزه با آمریکا ، خدمت به مردم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
نخیر یه مستقل به اسم سعید محمد خواهد بود به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سردار سعید محمد که سپاهی هستن و اصولگرا هستند، مستقل نیستند داداش که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور فقط آقای جهرمی جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
جهرمی اگر بلد بود اپراتور خارجی سر خانوادش کلاه نمی گذاشت و هزینه برای تلفن روی دستشان نمی گذاشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
از کارنامه اش معلومه که نباید چنین فردی اصلا تایید صلاحیت شود .حتما از فامیلهایش هستی یا اصلاح طلب چشم بسته و خپد را به خواب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اگر مسخره کردی که هیچ. ولی اگر جدی گفتی قطعا شما از اپراتورها هستی که سود زیادی از جیب مردم برداشت کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اگر اخبار را دنبال می کردی می فهمیدی خودش در رسانه ملی گفته است نه اینکه با باد هوا میگفتی قطعا شما از اپراتورها هستی که سود زیادی از جیب مردم برداشت کردی . بهتر است کمی با درایت پیش بروید و اخبار را دنبال کرده و به خاطر بسپارید در ضمن اگر ناشناسی به شما زنگ زد و قطع کرد هیچوقت به او تماس نگیرید یک تله است برای اپراتور خارجی که هزینه شما زیاد شود با کمال تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
نه از اصلاح طلبان به ما خيري رسيد و نه از اصولگرايان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلبا خودشونو خسته نکنن در کشور منفورترین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ahmadpr
۱۳:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
منفورتر از اصولگرا ها نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح یا اصول همه را از روی کارنامه آنها محک می زنند فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
بارک اله این یکی کاملا درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلبان تو این هشت سال گذشته (دولت اقای روحانی)خوب خودشون رو نشون دادن که چقدر به فکرمردهستن. هر گرانی و اتفاقی هم رخ داد به تحریم ربطش داده حتا پوشاک بچه .معلوم شد هیچ کدامشون مسولیت پذیر نیستند وشایستگی پست ریاست جمهوری نیستن .مملکت ما یکی مثل اقای سعید محمد میخواد برای ریاست جمهوری نه امثال این اصلاح طلبها که همش دم از اروپا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کسی که دیگه نمیتونه سر پای خودش بایسته چطور میتونه رئیس جمهور بشه .؟رئیس جمهور این دوره فقط خانم دکتر وحید دستجردی
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خانم دکتر وحید دستجردی نداره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کرونا // کجایی ؟؟// اصلا معلومه چه غلطی میکنی ؟؟// یه مورد برات پیدا کردم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کرونا هم بموقش پیدامیشه منصور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
قحط الرجال اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
همین پیر مردها با تجربه ترن // قبول دارید ؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کهروبی
Iran (Islamic Republic of)
mehrdad
۰۹:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
به عنوان یک ایرانی واقعا تاسف و غبطه میخورم به حال خودمان . چرا ما با اینهمه دشمن و تحریم و فشار یک برنامه جامع با چشم انداز ۱۰۰ ساله یا بیشتر نداریم . هر ۴ سال یکی میاد طرفدار حزب خودش هست و ۴ سال برابر تمام تمرکزش برای نابودی مردم و حزب مخالف تلاش می‌کنه واقعا ما کی هستیم ، چی باعث شده ما به این روز بیوفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
اشراقی
۰۹:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
علت اینکه از وزارت صنایع کنار گذاشته شد را بدانید دیگه اسمش هم نمی آورید چه بخواهید به او رای دهید تحقیق کنید مطلع می شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
عاقبت پولها چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اونوقت اینا چرا اینو اوردن ادم نبود دیگه؟ عجبا
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کجا بودی اونوقت رای دادن?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
بازهم روشنگری کنید عالییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اگه آقای نبوی رو نمی‌شناسید دربارش مطالعه کنید ما اگه نخواهیم امثال این آقایون خدمت کنند، کیو باید ببینیم، اینا اگه هنری داشتند تو این چهل سال باید رو میکردن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خخنخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
هرکس خوبه بیاد تا تکلیف روشن باشه چپ و راست و اصول گرا و و اینا کارنامه شون روشنه خوبه بیاد کارنامه اش را ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلبان با این شیرین کاریهایشان باید به تاریخ سپرده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اول باید به دادگاه احضار شده ومحاکمه سپس به تاریخ سپرده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
لعنت خدا بر تمامی کسانی که این وضع را برای کشور ثروتمند ایران ایجاد کردند
اول جهالت ملت بعد دزدان و مزدوران اجنبی
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
قبلا ثروتمند بودی?
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
هرچه بود و هست پاک بود نه مانند منافقانی چون طبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
چون طبری نبود چون خاوری بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
جان مادرتان،اصلاحات دیگه نه.بسه دیگه.نه قیمت کنترل شد.نه برجام و نه...
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد هم اصولگرا بود که اقتصاد کشور رو با اون ثروت افسانه ای نفت، به هدر داد و آخرش دولت بدهکار تحویل داد
Iran (Islamic Republic of)
اشراقی
۱۳:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد آخر دولتش احمق شد ولی آخر دولت بدهکار تحویل نداد چهل میلیارد دلار بدهی خارجی دولت اصلاحات را داد و دویست میلیارد دلار هم در دو صندوق ارزی و توسعه پس انداز کرد برای دولت بی کفایت بعدی که همه را خرج کرد وکسی قدر اینکار را ندانست و صحبتی هم از این کار نشد در تمام دولتهای بعد از انقلاب این کار بی سابقه است . ولی احمدی نژاد به درد ریاست دولت بعدی نمی خورد . وبعنوان معاون اول ریاست جمهوری می توان کارآمد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد خودش هم از اول جز هیچ گروهی نمی دونست ،احمدی نژاد اگر سیاست را می دانست به این روز نمی افتاد کی گفته احمدی نژاد اصول بود؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام یکی نیست بگه این آقا که سابقه زندانی اونم بخاطر علیه نظام جمهوری اسلامی دارد چرا باید رئیس یک حزب شود؟آقایی که میگه باید رهبری منزوی کنیم چرا اجازه میدن فعالیت سیاسی کند؟ خیلی ماجرای عجیبیه.مردم باید هوشیار باشند
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۰:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
آدم نمیدانددم خروس باور کند یا قسم حضرت عباس
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۰:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
آدم نمیدانددم خروس باور کند یا قسم حضرت عباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
دمت گرم ای گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلا من موندم شورای نگهبان چطور این افراد را رد صلاحیت نمیکنه و کارشناسان به درد بخور را رد میکنه چون سابقه سیاسی بزرگی ندارند.حتی مهم نیست این سابقه به ضد نظام بوده یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
رای دادان به اصلاح طلب ها حماقت محض اینا بیشترین موقعیت هارو برای خدمت به مردم داشتنو بیشترین خیانت و بدبختی ها از دست اینا بوده با چه رویی میخوان تو انتخابات شرکت کنند امیدوارم ملت ایران بیدار شده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
با این سوابق چطوری توقع داره ملت بهش رای بدن مگه ملت میخوان خودکشی کنن که به این رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
نباید به اصلاحات و تفکر غربگرایی دیگه رای بدیم
یک نیروی جوان و انقلابی که نگاهش به ظرفیت های درون کشور باشه نه بیرون
خواهش میکنم برای یکبار هم که شده یه تصمیم درست بگیریم و خودمونو دوباره توی دردسر نندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
نکته مهم این است که نیروی جوان و پیری که از فیلترها هم ردشده به جیب خودش و اقوامش می اندیشد تا منافع ملی
نمونه اش هم الی ماشااله وجود دارد
از وکیل مجلس و استاندار و فرماندار بگیر تا وزیر و ....
کاملا مستند می گم
سندش هم وضع اقتصادی فعلی بعد از 40 سال اصولگرا و اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
علی مشهدی
۰۸:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اولین برجام تاریخ انقلاب بهزاد نبوی رقم زد
جایی که قرار بود طبق قرارداد الجزایر بین ایران و آمریکا تمامی جاسوسان دستگیر شده در لانه جاسوسی در قبال آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در آمریکا و برداشته شدن تحریم ها به آمریکا تحویل داده بشه... اما متاسفانه با اصرار جناب نبوی ابتدا ایران به تعهد خودش عمل کرد و جاسوسان آزاد شدند ولی آمریکا حاضر نشدن تعهد خودشون انجام بدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۰:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خود شیرینی اصلاح طلبان برای امریکا بهتر از این نمیشود که آقای رییس جممهور دوباره در برجام تجربه کرد ولی برایش هنوز نیاموخته و برای تجربه سوم و برجام دو دم از صلح امام حسن میزند لطفا جناب آقای روحانی ما در برجام از طلاگشتن پشیمان شده ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط سعید محمد
دکترای عمران وشهرسازی با رتبه 3
فرمانده بزرگترین هلدینگ سازندگی کشور
جوان و انقلابی و پرشور
دیگه چی میخواییم
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
اول مشخص کنید که دکتراش سهمیه ای هست یا واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فرد خوبی هست معاون شهید رجایی بود
-
عباسی
۱۰:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
چه ربطی داره به معاونت شهید رجایی. میرحسین هم فامیل حضرت آقا بود هم نخست وزیرش
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۰۷:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
پیر و سن بالا، ما دنبال جوان و پرانرژی و خوش فکر هستیم.
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
جوان پرانرژی بدرد کاردیگه میخوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
عشق به خدمتو میبینی ....؟ الله‌اکبر....!
آدم به اینهمه .... غبطه میخوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
خانه سالمندان پاستور از طریق ثبت نام اولیه در وزارت کشور به شرطها و شروطها عضو می‌پذیرد...!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۶:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام ،

خیلی ممنون ،
گزارش به موقع و خیلی خوب بود .
آخرین اخبار