هوآوی در تلاش برای ساخت خودروی برقی

گزارش ها حاکی از این است که شرکت هوآوی می خواهد با ورود به عرصه خودروسازی، خودرو برقی بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هوآوی به دلیل تحریم‌های مختلف دولت ایالات متحده آمریکا فشار‌های زیادی را متحمل می‌شود و به همین دلیل به تازگی شاهد تحرکاتی در فعالیت‌های این شرکت فناوری محور چینی هستیم.

اخیرا شاهد آن بودیم که هوآوی روی تنوع محصولات خود کار می‌کند، به عنوان مثال هوآوی در ماه‌های اخیر، بیشتر تمرکزش را روی دستگاه‌های پوشیدنی و لوازم جانبی صوتی معطوف کرده است.

اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند، هوآوی قصد دارد با نام تجاری خود، اتومبیل برقی تولید کند و حتی احتمال دارد برخی از مدل ها، قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند. ظاهراً این شرکت در حال حاضر طراحی داخلی خودرو‌های الکتریکی و نزدیک شدن به تأمین کنندگان قطعات را آغاز کرده است.

گفته می‌شود، ریچارد یو، رئیس گروه تجارت مصرف کنندگان هوآوی که مسئول رشد شگفت انگیز این شرکت در دنیای گوشی‌های هوشمند بود، باید تمرکز خود را معطوف به خودرو‌های برقی (الکتریکی) کند. طبق سابقه هوآوی، احتمالا قرار است ماشین‌های قیمت مناسبی را تولید کند که هدف آن حاکمیت بر بخش عمده بازار این خودرو‌ها است.

آیا هواوی می‌خواهد ماشین برقی هم بسازد؟

نقش آفرینی هوآوی در بازار خودروهای برقی

بر اساس این گزارش، هوآوی در حال مذاکره با شرکت خودروسازی چانگان، یک نهاد دولتی در چین و همچنین چند شرکت دیگر خودروسازی است تا با همکاری آن‌ها شروع به تولید خودرو‌های الکترونیکی خود کند.

البته سخنگوی هوآوی برنامه‌های تولید خودرو‌های برقی با نشان تجاری هوآوی را تکذیب کرد و گفت که این شرکت سازنده اتومبیل نیست. با این وجود از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات ما قصد ارائه قطعات دیجیتال اتومبیل و اجزاء جدید را داریم و هدف ما تبدیل شدن به یک OEM (تولید کننده تجهیزات اصلی) برای ساخت وسایل نقلیه بهتر است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.