کاشت درخت با حضور خانواده سردار سلیمانی/فرهنگ سرسبزی ارتقا می یابد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: هفته منابع طبیعی را برای آشنایی بیشتر مردم با این فرهنگ ناب قدربدانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان درستادبرگزاری هفته منابع طبیعی در سال ۹۹ در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای کرمان با اشاره به پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر دیدگاه‌ها به مقوله منابع طبیعی و سرسبزی استان است.

او با اشاره به برگزاری آئین «روز درختکاری» افزود: موثرترین راه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع پررنگ کردن نقش مردم است که با فعال کردن کانون‌های مختلف مردمی به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در مناطق شهری و روستایی از این نقش می‌توان به خوبی بهره برد.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، بنابراین، این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌رود.

او بیان کرد: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داده و در ادامه فرهنگ یادگیری و بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

او تاکید کرد: برای دستیابی به سیاست‌ها و اهداف تعیین شده منابع طبیعی دراین هفته، باید از ظرفیت نهاد‌های دولتی و خصوصی، رسانه ملی، تشکل‌ها، دانش آموزان، پایگاه‌های بسیج در روستا‌ها و شهر‌ها استفاده کرد.

رجبی زاده بیان کرد: هماهنگی لازم جهت برگزاری مراسم کاشت نهال در روز درختکاری، افتتاح چندین پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان‌ها با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تجلیل از خیرین و نمونه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور الگو سازی در جامعه، تجلیل و دیدار با خانواده شهدا و غباروبی و عطر افشانی قبور مطهر ایشان، برنامه‌ریزی جهت کاشت نهال توسط خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برخی از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته منابع طبیعی است.

او تصریح کرد: همه با هم در این هفته با شعار" همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" در راستای فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی، ترویج درختکاری و سرسبزی ایران عزیز همراه می‌شویم.

احمد علی رمضانی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان نیز دراین دیدار گفت: درخت‌کاری یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام و به ویژه از سوی رسول اکرم بار‌ها به آن اشاره شده است.

او تاکید کرد:فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی بکوشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار