سوریه خواستار توقف تجاوز آمریکا به خاک خود از شورای امنیت شد

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت خواست در اقدامی فوری از حملات آمریکا به خاک سوریه و تکرار آن جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا)،  وزارت امور خارجه این کشور با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت حملات آمریکا به خاک سوریه را نقض مفاد قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست.

وزارت امور خارجه سوریه در این نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عهده بگیرد و خواستار اقدام فوری این نهاد برای جلوگیری از حملات آمریکا به خاک سوریه و تکرار آن شد.

بسام الصباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز طی سخنانی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ضمن انتقاد از اقدامات اشغالگران آمریکایی در این کشور اعلام کرد اوضاع انسانی سوریه عمدا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: این تجاوز آشکار، حلقه جدیدی در سلسله تجاوز‌های مکرر آمریکا تحت بهانه‌های واهی و توجیهاتی شرم‌آور است که مسئولان دولت آمریکا برای توجیه تجاوز‌های خود بیان می‌کنند. این تجاوز با نقشی که ایالات متحده آمریکا به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت دارد، متناقض است؛ شورایی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه تاکید کرد: این تجاوز به عواقبی منجر خواهد شد که اوضاع منطقه را تشدید می‌کند، زیرا این یک شاخصه منفی از سیاست‌های دولت جدید آمریکا است که قرار است به مشروعیت بین‌المللی، قوانین بین‌المللی و تصمیمات شورای امنیت مربوط به حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال جمهوری عربی سوریه پایبند باشد است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این سیاست‌های خصمانه فقط به گسترش هرج‌ومرج، از بین بردن زیرساخت‌های سوریه و افزایش تنش در منطقه و جهان منجر می‌شود و مستقیماً به نفع گروه‌های تروریستی مسلح است.

ایلهان عمر، نماینده مسلمان و قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای حمله نظامی این کشور به سوریه را خلاف قانون اساسی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار