۴۰ درصد سهامداران عدالت خراسان رضوی سجامی نشده اند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد سهامداران عدالت در خراسان رضوی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند در سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت در این استان معادل ۴۰ درصد افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

او با تاکید بر ضرورت ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی در سامانه سجام برای افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند افزود: این افراد برای برخورداری از منافع حاصله از سهام عدالت باید نسبت به این کار اقدام نمایند.

 


بیشتر بخوانید



مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: از حدود چهار میلیون سهامدار سهام عدالت استان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که این افراد برای برخورداری از منافع آزادسازی این سهام، مزایای قانونی و امکان شرکت در رای گیری الکترونیکی انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: با توجه به سرمایه ۳۶۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت که چند برابر بودجه عمرانی استان است باید توجه داشت که این سرمایه متعلق به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از هم استانی‌ها است که اغلب این افراد از پنج دهک پایین جامعه می‌باشند و همه باید تلاش کنیم، افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند در راستای مدیریت دارایی خود در سامانه سجام ثبت نام نمایند تا پس از انتخاب هیئت مدیره کارآمد، مدیریت صحیح هیئت مدیره، افزایش مناسب سرمایه برای این افراد به همراه داشته باشد.

  امیررحیمی بیان کرد: مقدمه برگزاری انتخابات هیئت مدیره، سجامی شدن افرادی است که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند که این افراد برای انجام معاملات، نقل و انتقالات و شرکت در انتخابات هیئت مدیره باید هر چه زودتر نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

او با بیان اینکه انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به صورت الکترونیکی خواهد بود، تصریح کرد: همه فعالیت این شرکت‌ها در بورس و فرابورس انجام می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند ۳۰ درصد از منابع حاصله را در پروژه‌های سودآور استانی و غیر استانی سرمایه گذاری نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: انتخاب هیئت مدیره قوی و صاحب نظر توسط مشمولینی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌تواند علاوه بر توسعه منطقه‌ای و درآمد مستمر، درآمد‌های جدید از محل سود این سرمایه‌گذاری‌ها برای این خانوار‌ها ایجاد کند.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.