آغاز فاز بعدی آزمایش هواپیمای تمام الکتریکی X-۵۷ Maxwell ناسا

ناسا می‌خواهد آزمایش زمینی با ولتاژ بالا را بر روی هواپیمای تمام الکتریکی X-۵۷ خود آغاز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا قرار است آزمایش عملکرد زمینی ولتاژ بالایی را برای اولین هواپیمای کاملاً الکتریکی آژانس، X-۵۷ Maxwell آغاز کند که پرواز‌هایی را برای کمک به توسعه استاندارد‌های صدور گواهینامه برای هواپیما‌های الکتریکی نوظهور انجام می‌دهد.

ناسا همچنین با توسعه فناوری ساکت، کارآمد و قابل اعتماد این وسایل نقلیه، برای استفاده‌های معمول از این هواپیما‌های الکتریکی جدید، پشتیبانی می‌کند.

این آزمایش در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا انجام می‌شود و نقطه عطف اصلی این پروژه است، زیرا ناسا از مرحله طراحی اولیه و نمونه اولیه، به سمت فاز عملیاتی و بهره برداری از این وسیله نقلیه به عنوان یک هواپیمای یکپارچه می‌رود، که این یک گام مهم در این آزمایش‌ها است. در حال حاضر X-۵۷، در اولین پیکربندی به عنوان یک هواپیمای الکتریکی که Mod ۲ نامیده می‌شود، از یک سیستم پشتیبانی باتری برای این مرحله از آزمایش استفاده می‌کند و از یک منبع تغذیه ولتاژ بالا و بزرگ، نیرو و قدرت می‌گیرد.

ناسا آزمایش زمینی با ولتاژ بالا را بر روی تمام الکتریکی X- آغاز می‌کند

استفاده از هواپیما به عنوان تاکسی

هواپیمای کاملاً الکتریکی X-۵۷ Maxwell کاملاً برقی ناسا برای آزمایش ارتعاش زمین (GVT) آماده می‌شود. هدف X-۵۷ کمک به اداره هواپیمایی فدرال در تعیین استاندارد‌های صدور گواهینامه برای بازار‌های ظهور هواپیما‌های الکتریکی است.

این آزمایش ولتاژ بالا مستقیماً در تأیید نهایی و آزمایش اعتبار سنجی تأیید می‌شود، که آخرین مرحله مهم قبل از شروع آزمایش‌های تاکسی است.

خطوط هوایی در بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند از هواپیما‌های الکتریکی برای سفر‌های کوتاه استفاده کنند؛ هرچند هنوز از این طرح پرده برداری نشده است و فعلا فقط چند شرکت در این حوزه فعال بوده و در حال آزمایش نهایی هواپیما‌های مسافربر کوتاه برد خود هستند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار