در مصاحبه با الجزیره مطرح شد؛

مقام ایرانی: هیچ مذاکر‌ه‌ای با آمریکا پیش از جبران خسارت‌های گذشته درکار نخواهد بود

یک مقام ایرانی تاکید کرد پیش از آنکه تحریم‌ها لغو و خسارت‌های گذشته جبران شود هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در کار نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مسئول بلندپایه ایرانی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که پیش از لغو تحریم‌ها هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در کار نخواهد بود.

این مقام مسئول گفت: این‌که آمریکا جزئی از گروه ۱+۵ باشد را نمی‌پذیریم و پیش از بازگشت آن به توافق هسته‌ای مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

مسئول بلندپایه ایران تاکید کرد: آمریکا باید قبل از صحبت کردن از پیشنهاد مذاکره در مورد توافق هسته‌ای، تحریم‌ها را لغو کند.

وی افزود: آمریکا پیش از جبران خسارت‌های مرحله قبل نمی‌تواند به میز مذاکرات توافق هسته‌ای بازگردد. دولت بایدن اگر می‌خواهد به توافق هسته‌ای برگردد، آنچه را که باید انجام دهد می‌داند و این نیازی به مذاکره ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: آمریکا باید بدون پیشنهاد جدید و میانجی، به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پای‌بند باشد. ترامپ ۸۰۰ نهاد و شخصیت ایرانی را تحریم کرد و دولت بایدن قبل از هر اقدامی باید این تحریم‌ها را لغو کند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز امشب اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و تروئیکای اروپایی، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی «جوزپ بورل» هماهنگ کننده اروپایی برجام، مناسب نمی‌داند.

خطیب زاده در سخنان خود تاکید کرد: «ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان‌گونه که متناسب با رفع تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت، به اقدامات و رفتار‌های خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» است.

پیش از این مقام‌های اتحادیه اروپا اظهارات متفاوتی درباره دوره کنونی و مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران داشتند و بارها خواستار برگزاری مذاکراتی با حضور تهران و واشنگتن شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول صاحب الزمان شماست
۰۱:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام علی المرسلین...
نمیدانم بنده که چرا سهل انگاری هست در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان که چرا نام این مقام مسئول را نمیارید تا من یک درجه اعلی ویژه سیاسی به خاطر موضع قلبی من به او اعطا کنم...
والسلام علیکم....
991211
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۰۹:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
حسن جون وجوادجون یه چیزای دیگه میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چقدر آمریکا و اروپا پرو وگستاخ هستن اونها از برجام خارح شدند و ب تعهداتشون عمل نکردند از ما چ انتظاری دارند؟؟؟؟
دلم میخواد برم خفشون کنم
آخرین اخبار