تاکنون کمتر از ۱۰ درصد در جهان نسبت به کرونا ایمن شده‌اند

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد مردم جهان در مقابل ویروس کرونا به ایمنی دست یافته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سومایا سفامینان»، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد از مردم جهان در مقابل همه گیری ویروس کرونا مصونیت پیدا کرده اند.

او گفت: سازمان جهانی بهداشت مطالعات در این خصوص را دنبال می‌کند و گزارش‌های اخیر بر اساس حدود ۵۰۰ مورد از آن‌ها بوده است. در صورت جمع آوری این گزارش‌ها مشخص خواهد شد که کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت جهان در برابر همه گیری و ابتلای به ویروس کرونا مصونیت و ایمنی دارند.

او طی مصاحبه‌ای که این سازمان از توییتر پخش شد، گفت: سازمان جهانی بهداشت در حال پیگیری مطالعات تحلیلی درباره نقاط آلوده به ویروس در برخی از شهر‌های جهان است. اگرچه نتایج تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد بیش از نیمی از ساکنان برخی از شهر‌ها در برابر ویروس ایمنی پیدا کرده اند، اما هنوز صحبت درخصوص کسب مصونیت گروهی خیلی زود است.

پیشتر «فرانس ۲۴» گزارش داده بود که سازمان جهانی بهداشت از کاهش ۱۶ درصدی تعداد ویروس‌های کرونا در سراسر جهان خبر داده بود.

با وجود این کاهش چشمگیر، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که بحران بهداشت هنوز به پایان نرسیده است بنابراین کشور‌ها همچنان به محدودیت‌ها و واکسیناسیون ادامه دهند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۱۴ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۸۹ میلیون از این بیماری بهبود یافته‌اند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که توزیع واکسن‌ها علیه ویروس کرونا در جهان ناعادلانه و نابرابر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار