یاری رسانی به دانش آموزان کرمانی در پویش لبخند رضایت

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: در پی پویش لبخند رضایت، بالغ بر ۱۲۷ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به‌صورت حضوری و غیرحضوری به همت بسیج فرهنگیان آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علیرضایی مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: میزان کمک‌های انجام شده در جریان پویش لبخند رضایت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استان کرمان ۱۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در قالب تلفن همراه، تبلت، بسته نوشت افزار و بسته‌های معیشتی بوده است.

او افزود: این نهضت از اسفند سال ۹۸ تا مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت و پس از آن با آغاز مدارس محوریت فعالیت‌ها به سمت موضوعات آموزشی و پرورشی در قالب پویش لبخند رضایت سوق پیدا کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان با اشاره به پهناور بودن استان، همچنین گستردگی مناطق محروم آن، گفت: امسال در شرایط کرونایی بود و محدودیت در برگزاری کلاس‌ها در مدارس وجود داشت، با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی برای آموزش، همچون فضای مجازی و تلویزیون مدرسه برای برخی از دانش‌آموزان وجود نداشت نیازمند تشکیل ستادی بودیم که در جریان این پویش نیاز دانش آموزان را برآورده کند.

علیرضایی با بیان اینکه این ستاد با ترکیبی از بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی، سپاه، بسیج طلاب، اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد، گفت: به‌منظور تداوم فرآیند تحصیل به فراخور امکانات و مناطق، موضوع آموزش به‌صورت حضوری (با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی) و غیرحضوری به انجام رسید.

او گفت: پویش لبخند رضایت به‌طورکلی در سه محور کار‌های جهادی، آموزشی-پرورشی و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت مطرح بود.

او در خصوص کمک‌های انجام گرفته به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سطح استان کرمان بیان کرد: این کمک‌ها در قالب پویش لبخند رضایت نیز یک هزار و ۶۷ گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۲ میلیارد ریال، یک هزار و ۳۷۱ بسته کمک آموزشی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، ۹ هزار و ۸۵۷ بسته نوشت افزار به ارزش ۱۶ میلیارد ریال و بسته کمک‌های معیشتی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان در سطح استان کرمان توزیع شد.

او، ارزش ریالی همه کمک‌های انجام گرفته بسیج فرهنگیان را ۱۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

علیرضایی در خصوص میزان تولید محتوا و تعامل با رسانه‌ها در پی پویش لبخند رضایت نیز، عنوان کرد: حدود ۴۰۰ عکس از سوژه‌های خبری همچون معلمانی که در شرایط کرونایی و بسیجی‌وار شرایط آموزش دانش‌آموزان بی‌بضاعت را بر عهده داشتند تهیه شد، انجام یک هزار و ۲۹۵ مصاحبه، تولید ۷۰ خبر، ۲۲ مورد گزارش استانی، تهیه ۳۸ مستند و ۱۲۴ فیلم کوتاه به‌منظور پوشش فعالیت‌های جهادی در جریان این پویش انجام گرفت.

او افزود: حدود ۲۷۴ هزار ساعت در فضای مجازی فعالیت داشتند و فرآیند آموزش و اطلاع‌رسانی را به ۴۰۶ هزار دانش‌آموز استان کرمان انجام دادند.

مسئول بسیج فرهنگیان استان با اشاره به آموزش بیش از ۱۲۷ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل، افزود: در جریان اجرای پویش لبخند رضایت به همت بسیج فرهنگیان ۳۰ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به‌صورت حضوری و ۹۶ هزار و ۹۷۶ نفر به‌صورت غیرحضوری در ۲۱۶ هزار ساعت آموزش دیدند و ۵ هزار و ۵۴۳ معلم فرآیند آموزش را در پویش لبخند رضایت بر عهده داشتند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دانش آموزان ، لبخند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار