پنجمین نشست نقد رأی در استان یزد برگزار می‌شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت: پنجمین نشست نقد رأی با موضوع خلع ید از املاک در چرخه ثبتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حسین دهقانی فیروز آبادی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد  با بیان اینکه برگزاری نشست‌های نقد رأی از ابتکارات دادگستری استان در دوران مدیریت جدید است، گفت: نقد رأی به سه صورت انجام می‌گیرد که مهمترین آن نقد رأی عمومی است که با حضور قضات رسیدگی کننده و صادر کننده رأی، هیئت داوران و وکلا و دانشجویان حقوق برگزار می‌گردد.

او افزود: نقد در فضای مجازی و با مشارکت دانشجویان، نقد در محافل داخلی دادگستری از دیگر شیوه‌های نقد آراء در دادگستری استان است.
دهقانی تصریح کرد: نقد در فضای عمومی یک ابتکار بود که دادگستری استان یزد در سال ۹۸ آن را آغاز و به مرور زمان خود این جلسه مورد نقد قرار گرفت و سیری تکاملی را طی کرد.

او با بیان اینکه تاکنون چهار نشست نقد رأی در استان برگزار شده است، افزود: پنجمین نشست نقد رأی در استان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دهقانی اظهار داشت: در مورد املاکی که فاقد سند مالکیت هستند و در چرخه اداره ثبت قرار دارند گاه دعوا و خلع ید طرح می‌شود که شاهد رویه‌های متفاوتی در محاکم در این موضوع هستیم در این راستا پنجمین نشست نقد رای با موضوع خلع ید از املاک در چرخه ثبتی برگزار می‌شود.

او افزود: پنجمین نشست مجازی نقد رأی با حضور قاضی صادر کننده رأی در دادگاه بدوی، مستشار دادگاه تجدید نظر و رییس شعبه دادگاه تجدید نظر صادر کننده رأی برگزار می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت: پنجمین نشست نقد رای پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه ساعت ۹ صبح الی ۱۱ برگزار و علاقه مندان می‌توانند به صورت میهمان از طریق لینک https://zil.ink/ensaniyazd در این همایش شرکت کنند.

دهقانی تصریح کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند از طریق صفحه عدلیه یزد در فضای مجازی به نشانی @adlieh_yazd در این نشست شرکت نمایند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد اظهار داشت: از جامعه حقوقی استان دعوت می‌شود تا با ارائه دیدگاهها، ایده ها، انتقادات، نظرات و اندیشه‌های خود رونق بخش این همایش باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار