مقام صهیونیستی: برجام باید اساسا اصلاح شود

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران تهدید جهانی است و توافق هسته‌ای با آن باید از پایه و اساس اصلاح شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یوال استینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سخنانی مدعی شد توافق هسته‌ای ایران باید از پایه اصلاح شود.

استینیتز خطاب به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد: «باید فشار بسیار زیادی به ایران وارد شود تا رفتار خود را تغییر دهد و برنامه‌های هسته‌ای خود را ملغی کند.»

به ادعای او این اقدام آمریکا برای این کشور و اتحادیه اروپا مفید خواهد بود.

استینیتز در نشستی مجازی با حضور مقاماتی از مصر و امارات بدون اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مدعی شد: «همه کشور‌های جهان شاهد آن هستند که ایران کشوری ویران کننده و تهدید جهانی است که باید در مقابلش ایستادگی کرد.»

به ادعای این مقام صهیونیستی: «ایران سایه بزرگی دارد که با اقداماتش در کشور‌های همسایه، مانند عراق، سوریه و یمن تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود.»

او سپس بی آن‌که اشاره‌ای به بدعهدی‌های طرف‌های دیگر برجام از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا داشته باشد، ادعا‌های واهی مقامات صهیونیستی را تکرار کرد و مدعی شد: «ایران تمام تعهدات خود را نقض کرده است و این نشان می‌دهد توافق قبلی برجام کافی نیست.»

هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد: «امیدی به توافقنامه‌ای که برای دستیابی به آن با ایران تلاش می‌کنند، نداریم و اقدامات لازم را برای تامین امنیت خودمان با توافق یا بدون آن، انجام خواهیم داد.»

نتانیاهو پیش‌تر نیز مدعی بود بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در دولت آتی آمریکا پیامد‌های ناگواری را در خاورمیانه رقم خواهد زد.

از زمان روی‌کارآمدن دولت جدید در واشنگتن و وعده بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، صهیونیست‌ها به تکاپوی عجیبی برای سنگ‌اندازی در این مسیر روی آورده‌اند. تا جایی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا نماینده‌ای ویژه مذاکرات برجامی تعیین کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
این نادان هم کله اش خوب کار میکنه کلا" برجام یک بند کم داره آنهم بند محاکمه سران رژیم صهیونیستی و برگرداندن سرزمینهای اشغالی به صاحبان اصلی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
برو تو یکی دیگه روانپریش غاصب دزد .
Germany
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
منطقه باید اساسا اصلاح شود .
آخرین اخبار