به خطر افتادن سلامتی افراد با مراجعه به مطب دندان پزشکان تجربی

برخی از افراد سودجو اقدام به راه اندازی مطب‌های دندان پزشکی تجربی کرده اند و پول‌های کلانی را از مراجعه کنندگان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها برخی از افراد سودجو اقدام به راه اندازی مطب‌های دندان پزشکی تحت عنوان دندان پزشک تجربی یا کمک دندان پزشک کرده اند و پول‌های کلانی را از مراجعه کنندگان دریافت می کنند.

تاجر نیا رئیس هیات مدیره انجمن دندان پزشکی ایران در این خصوص گفت: امروزه مکرر مواردی در زمینه راه اندازی مطب‌هایی تحت عنوان دندان پزشکی تجربی در کشور دیده شده است که این افراد سود جو اقدام به ویزیت مراجعه کنندگان می کنند.

او افزود: در سال ۶۴ یک امتحانی از افراد گرفته شده بود که به آن‌ها مجوز جهت ساخت دندان مصنوعی یا در شرایط اضطراری کشیدن دندان داده شده است؛ که تعداد آن‌ها درسراسر ایران حدود ۱۰۰ نفر است. اعطای مدرک دندان پزشک تجربی به افراد بالای ۶۰ سال و بلا سابقه سی سال داده می‌شود.

تاجرنیا بیان کرد: افرادی که اقدام به ویزیت مراجعه کنندگان دارند باعث شده تا بیماری‌های گوارشی، عفونی و قلبی گریبان گیر افراد و بیماران شود.

حیدری مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت گفت: مردم باید اینگونه موارد را با سامانه ۱۹۰ و ما در میان گذاشته تا اقدامات لازم با افراد متخلف انجام شود.

کلانتری دندان پزشک گفت: آمپول بی حسی گه برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد چندین نوع بوده که متناسب با هر فرد مراجعه کننده باید همان آمپول بی حسی را تزریق کرد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید. 


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار