سکه با کاهش قیمت به استقبال ۱۴۰۰ می رود!/بورس به دنبال چراغ سبز

در دومین هفته اسفند بازار ارز و سکه با کاهش قیمت همراه بود و روند نزولی شاخص بورس همچنان ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین هفته اسفند ۹۹   با کاهش نرخ ارز و سکه شروع شد و این روند نزولی در بازار های مالی تا پایان هفته ادامه داشت به طوری که در بازار ارز و سکه تقاضا  برای خرید به شدت کاهش یافت البته بازار سرمایه نیز از کاهش قیمت بی نصیب نماند و شاخص بورس تنها یک روز در این هفته رشد اندکی راتجربه کرد و در روزهای دیگر معاملات، نماد اکثر سهام ها قرمز بود به طوری که  شنبه (۹ اسفند ماه) شاخص کل بورس با اُفت ۶ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۲۱۲ هزار واحدی قرار گرفت و در آخرین روز معاملات  (۱۳ اسفند ماه) شاخص کل بورس با ریزش  ۴ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحدی ایستاد.

یورو به کانال ۲۹ هزار تومانی برگشت

در دومین هفته اسفند ۹۹    روند قیمت ارز در بازار کاهشی بود به طوری نرخ ارز ار قیمت ۲۴ هزار و ۸۱۰ تومان به نرخ ۲۴ هزار و ۷۸۸ تومان رسید و یورو نیز با کاهش ۴۰۰ تومانی از نرخ  ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان به نرخ ۲۹ هزار و ۸۷۷ هزار تومان اُفت کرد.

 

شنبه 

99/9

یکشنبه

99/10

دوشنبه

99/11

سه شنبه

99/12

چهار شنبه

99/13

پنجشنبه

99/14

دلار  ۲۴.۸۱۰ ۲۵.۲۳۸ ۲۴.۶۹۵ ۲۴.۷۱۶ ۲۴.۴۴۲ ۲۴.۷۸۸
یورو ۳۰.۴۰۰ ۳۰.۴۴۷ ۲۹.۷۹۰ ۲۹.۳۷۳ ۲۹.۲۹۰ ۲۹.۸۷۷

سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی نزدیک است

بازار طلا  و سکه نیز همسو با نرخ ارز از روند رو به کاهشی در این هفته برخوردار بود به طوری که سکه از نرخ ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار از  قیمت یک میلیون و ۹۱ هزار تومان به نرخ  یک میلیون و ۶۱ هزار تومان رسید.

 

شنبه 

99/9

یکشنبه

99/10

دوشنبه

99/11

سه شنبه

99/12

چهار شنبه

99/13

پنجشنبه

99/14

سکه طرح جدید ۱۱.۲۳۰.۰۰۰ ۱۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱۱.۲۰۰.۰۰۰ ۱۰.۹۴۰.۰۰۰ ۱۰.۹۶۰.۰۰۰ ۱۰.۹۲۰.۰۰۰
سکه طرح قدیم ۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ۱۰.۶۰۰.۰۰۰ ۱۰.۶۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۵۰.۰۰۰
نیم سکه ۶.۴۰۰.۰۰۰ ۶.۳۵۰.۰۰۰ ۶.۴۰۰.۰۰۰ ۶.۳۰۰.۰۰۰ ۶.۳۰۰.۰۰۰ ۶.۳۰۰.۰۰۰
ربع سکه ۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۹۵۰.۰۰۰ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۹۰۰.۰۰۰ ۳.۹۵۰.۰۰۰ ۳.۹۵۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی طلا یک هزار و ۷۳۵ دلار یک هزار و ۷۳۵ دلار یک هزار و ۷۵۸ دلار یک هزار و ۷۱۸ دلار و ۴۲ سنت یک هزار و ۷۳۳ دلار و ۳۷ سنت یک هزار و ۷۱۸ دلار و ۷۴ سنت
طلای 18 عیار ۱.۰۹۱.۹۰۰ ۱.۰۷۱.۱۰۰ ۱.۰۷۶.۴۰۰ ۱.۰۶۶.۰۶۰ ۱.۰۶۶.۵۰۰ ۱.۰۶۱.۲۰۰

شرایط ثبات نرخ ارز در بازار چیست؟

علی اصغر سمیعی زفرقندی رئیس اسبق کانون صرافان ایران،  یکی از  عوامل مؤثر بر نرخ ارز را نرخ تورم دانست و توضیح داد: اگر قیمت دلار در ابتدای سال ۱۳۹۹ به عنوان مثال ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان بوده باشد، با توجه به نرخ تورم ۴۰ درصدی در ایران و نرخ تورم حدود ۴ درصدی در کشورهای حوزه دلار، احتمال اینکه قیمت دلار در ابتدای سال آینده در محدوده ۲۵ هزار تومان قرار گیرد وجود دارد.

او در باره شرایط ثبات نرخ ارز گفت:  قیمت دلار تنها به شرطی این محدوده ثابت می‌ماند که نرخ تورم کشور را کنترل و این شاخص را به نرخ تورم کشورهای حوزه دلار نزدیک کنیم. بنابراین اگر نرخ تورم در ایران ۴۰ درصد و در کشورهای حوزه دلار، ۴ درصد باشد این اختلاف ۳۶ درصدی به‌طور منظم نرخ دلار را افزایش خواهد داد.
سمیعیافزود: بدترین آسیبی که اکنون اقتصاد کشور و بازار ارز را تحت تأثیر خود قرار داده، سیاست ارز چند نرخی است که به منبع و منشأ اصلی فساد و رانت‌خواری تبدیل شده است.

رئیس اسبق کانون صرافان درباره تأثیر آزادسازی منابع ارزی بلوکه شدن ایران در کره‌جنوبی بر بازار ارز نیز گفت: اگر آزادسازی این منابع به معنای این باشد که با تزریق بیش از تقاضا، قیمت ارز بازار پایین نگه ‌داشته شود، صدماتی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

شما می تواند تغییرات نرخ دلار را در دومین هفته اسفند در نمودار ذیل مشاهده کنید

کاهش تقاضا در بازار های مالی در آستانه نوروز، بورس در سال جدید رشد می کند؟/ ارز آرام گرفت


بیشتر بخوانید:


نرخ طلا و سکه تا پایان امسال  افزایشی نخواهد بود

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره کاهش قیمت سکه و طلا در دومین هفته اسفند  ۹۹  گفت: در این هفته نرخ  اونس جهانی طلا حدود ۲۵ دلار  کاهش یافته است  همچنین قیمت سکه طرح قدیم با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی همراه بوده است البته سکه طرح جدید در این هفته تقریبا ۳۸۰ هزار تومان ارزان شد.

او افزود: قیمت نیم سکه در این هفته حدود ۲۰۰ هزار تومان اُفت کرد همچنین  ربع سکه نیز همانند نیم سکه با کاهش ۲۰۰  هزار تومانی همراه بود و سکه‌های یک گرمی  هم ۱۰۰ هزار تومان  ارزان  شد.

کشتی آرای بیان کرد: دلار در بازار آزاد ۵۵۰ تومان ارزان شد و به قیمت ۲۵ هزار و ۵۰ وتومان رسیده است و هر مثقال طلای آب شده حدود ۱۲۵ هزار تومان کاهش در قیمت را تجربه کرده است و  ۲۹ هزار تومان از ارزش هر  گرم طلای ۱۸ عیار  کاسته شد.

او اظهار کرد:به طور کلی در این هفته اونس جهانی روند نزولی داشت که در پی آن نرخ  طلا و سکه کاهش یافت به همین سبب  از حباب سکه حدود ۱۵۰ هزار تومان کاسته شد و به نرخ ۵۰۰ هزار تو مان رسیده است.

کشتی آرای  افزود: در این هفته میزان تقاضا و داد و ستد  در بازار کاهش پیدا کرده است  و پیش بینی می‌شود بازار طلا و سکه تا روز‌های باقی مانده سال ۹۹ افزایش قیمت  را تجربه نکند.

او گفت : امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا  در کشور، شرایط بازار متفاوت خواهد بود چرا که در سال های گذشته با نزدیک شدن به سال نو تقاضا و قیمت افزایش می یافت اما امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازار طبق روال سال های گذشته نخواهد بود از طرف دیگر در سال های گذشته قیمت طلا  و سکه ارزان تر بود و مردم توان خرید آن را داشتند اما امسال با توجه به اینکه قیمت طلا افزایش پیدا کرده است و قدرت خرید افراد کاهش یافته است به همین دلیل تقاضایی در بازار ایجاد نخواهد شد و اگر  نرخ طلا  نوسان داشته باشد به دلیل تغییرات نرخ  اونس جهانی و  ارز خواهد بود.

شما می تواند تغییرات نرخ سکه را در دومین هفته اسفند در نمودار ذیل مشاهده کنید

کاهش تقاضا در بازار های مالی در آستانه نوروز، بورس در سال جدید رشد می کند؟/ ارز آرام گرفت

بورس در سال ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود؟

مصطفی  صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  روند شاخص بازار سرمایه  در دومین هفته اسفند گفت:اگر حجم معاملات  را در چند روز اخیر بررسی کنیم مشاهده می کنیم که در این هفته بازار به شدت اوراق قرضه دلتی را خریداری کرده است به بیان دیگر جذابیت بازار کاهش یافته  است و دولت اوراق قرضه ای که داشته را فروخته است تا زمانی که دولت حقوق ها را تا پایان سال پرداخت نکند روند فروش اوراق قرضه ادامه دارد.

او افزود: به نظر می رسد در این هفته  فروش اواق قرضه  به پایان برسد ودولت برای پرداخت حقوق به نقدینگی احتیاج نداشته باشد و انتظار می رود بورس مثبت شود اما  قیمت ها  بسیار کاهش یافت است و PV سهام ها اُفت کرده است و همین امر باعث جذابیت سهام ها شده است که البته فعلا نقدینگی به سمت  صندق ها افزایش یافته است که به همین سبب صندق ها در صدد خرید اوراق هستند.

صفاری  بیان کرد: فروش اوراق مشارکت  در یک  ماه گدشته به شدت افزایش پیدا کره است و این امر باعث شد که جذابیت بورس افزایش نیابد اما اگر دولت تامین مالی اش تمام شود امکان افزایش قیمت سهام ها وجود دارد.

این کارشناس بورس تصریح کرد:به نظر می رسد بورس در سال جدید مثبت شود و در چند روز اخیر به علت تامین مالی دولت از بازار سرمایه سبب توقف رشد شاخص بوده است که البته بعد از آن بازار روند معمول خود را از سر می گیرد.

صفاری گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۵ تا ۱۶ اسفند که حقوق‌ها پرداخت می‌شود روند شاخص صعودی می‌شود و فرودین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بازار رشد مثبتی  خواهد داشت.

شما می تواند تغییرات شاخص بورس  را در دومین هفته اسفند در نمودار ذیل مشاهده کنید

کاهش تقاضا در بازار های مالی در آستانه نوروز، بورس در سال جدید رشد می کند؟/ ارز آرام گرفت

سخن آخر

طبق پیش بینی های کارشناسان  انتظار می رود نرخ سکه و ارز از افزایش شدیدی برخوردار نباشد و با نوسان اندک به روند کنونی خود ادامه دهد البته از طرف دیگر کارشناسان بازار سرمایه امیدوارندکه  بورس  در سال جدیدشرایط بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زیان دیده
۱۳:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
هر روز صف فروش دروغین درست میشود و کسی هم بررسی نمیکند این صف فروش ها واقعی است یا دستهای پنهانی قصد دارند سهام مردم را در بورس به قیمت مفت و با ضرر سهامدار خرد بخرند.
جلوی این و ارزان خریدن سهام باارزش مردم در بورس را بگیرید.بخدا صف فروش ها همش دروغین است.چرا بازرس و ناظر و رسانه ها این صف فروش ها را بررسی نمیکنند.هر روز اول صبح فورس صف فروش چند میلیونی درست میکنند.بازار را یک عده رانتخوار خراب کرده اند.لطفا نظرات مخالف هم پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
دولت برای جبران کسری نقدینگی دست به حراج مال مردم زد حالا توقع داری چکار بکنه پول شمارا بر گردونه خودش کیسه گدائی دستش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حامی رئیسی
۱۳:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
کاش یک روز آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه از سازمان بورس بازدید کند.یا لااقل رئیس سازمان بازرسی کل کشور را بفرستد برای بازدید از سازمان بورس.
اوضاع بورس خرابه.دستگاه قضایی لطفا ورود کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
چند ماهه بورس را فراموش کرده اند گویا بورس بی صاحب شده.
مجلس انقلابی چند ماه پیش چند روز فقط حرف زدن بعدش باز سکوت کردن.پس چی شد نظارت مجلس بر وضعیت بورس و تخلفات بورسی مدیران بورس و حقوقی ها؟
قرار بود مجلس و آقای قالیباف و آقای پور ابراهیمی و کمیسیون اقتصاد مجلس پیگیر وضع بورس باشند پس چی شد؟
دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور چرا بر تخلفات و بخشنامه های روزانه و متناقض این روزهای سازمان بورس نظارت ندارد؟
چرا به تخلفات کارگزاری ها هیچ کس نظارت و برخورد نمیکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
میز اقتصاد و اخبار اقتصادی رو تو همه خبرهای صدا و سیما فعال کنید.چرا اینقدر به اقتصاد کشور بی توجهی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
نرخ ارز و طلاو روند بالا و پایین بودن ان نه به خاطر تورم است و نه نقدینگی بلکه منشا ان سیاست های کلی کشور است افرادی که این حرفها را می زنند که تورم باعث این کار شده دروغ می گویند و می خواهند از اب گل الود ماهی بگیرند دولار طی دو ماه از 11000 تومان به 18 هزار تومان و بعد به 25 هزار تومان رسید این مال تورم نیست خسته شدیم از نظرات نادانانی که فکر می کنند اقتصاد خواندند یک چوپان بهتر مشکل این مملکت را می داند ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
نرخ ارز و طلاو روند بالا و پایین بودن ان نه به خاطر تورم است و نه نقدینگی بلکه منشا ان سیاست های کلی کشور است افرادی که این حرفها را می زنند که تورم باعث این کار شده دروغ می گویند و می خواهند از اب گل الود ماهی بگیرند دولار طی دو ماه از 11000 تومان به 18 هزار تومان و بعد به 25 هزار تومان رسید این مال تورم نیست خسته شدیم از نظرات نادانانی که فکر می کنند اقتصاد خواندند یک چوپان بهتر مشکل این مملکت را می داند ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
بورس تا آخر فروردین و اردیبهشت باید صبر کرد تا از ضرر بیرون بیای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا اخبار بورس و منفی شدن روزانه بورس در اخبار سراسری پخش نمیکنید؟نکنه بازم دوست دارید مردم پول بیاورند تو بورس؟
United States of America
امید
۱۲:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
کاهش قیمت طلا اولا به علت کاهش جهانی قیمت و ثانیا کاهش شدید توان خرید مردم بوده .نه تدبیر و تلاش مسئولان.
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۱:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
بورس احیانشودحضورمردم درانتخابات بسیارکمرنگ ترخواهدشدحتی اگررهبری هم توصیه بکندفایده ای نخاهد داشت چونکه بسیاری ازمردم باتوصیه ایشان سرمایه خودرادربورس ازدست دادند وپودرشد.ودشمن هم نسبت به ازسرگیری ترورها جری ترخواهدشد.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس بانک مرکزی
۱۱:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
علت کاهش قیمت سکه برنامه نخبگان و اقتصاددان بانک مرکزی و احتمال ملاقات مسئولین ایرانی و آمریکایی نه کاهش اونس جهانی از ۱۸۰۰ دلار به ۱۶۷۰ دلار
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۱:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
درباره وضع بازار مسکن و تاثیر مالیات بر خانه های خالی هیچ صحبتی نمیشود.صدا و سیما باید ما مستاجران برسد.
حتی با پخش چند برنامه و اعلام میزان مالیات ها در همه خبرهای صدا و سیما موج تبلیغی راه بیاندازید تا خانه های آپارتمانی خالی را سوداگران به بازار عرضه کنند.چند ماهه قانون مالیات بر خانه خالی وضع شده هیچ کاری انجام نمی دهید.ایام عید میخواهیم خانه اجاره کنیم خانه نیست اونایی هم که هست پیش و اجاره زیاد میگیرند.تخفیف هم نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
یه جوری میگید روند کاهشی که انگار الان برمیگرده به دو سه میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
متاسفم به کسی که ما رو تشویق کرد بیام بورس
آخرین اخبار