رستم قاسمی:

در قانون اساسی ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد

وزیر پیشین نفت گفت: در قانون اساسی ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد و نیرو‌های مسلح تنها نباید وارد احزاب و جناح‌‎های سیاسی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رستم قاسمی وزیر پیشین نفت در جمع خبرنگاران در بوشهر درباره مخالفت امام خمینی (ره) برای ورود نظامی‎‌ها به حوزه سیاست، بیان کرد: در قانون اساسی ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد و نیرو‌های مسلح تنها نباید وارد احزاب و جناح‌‎های سیاسی شوند. 

او از رسانه‏‌ها خواست تلاش کنند تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ محقق شود.

معاون سپاه قدس افزود: هرچند مردم مشکلاتی دارند، اما امروز نیاز است که با درک بیشتر شرایط کشور در جامعه جهانی حضوری پرشور و حماسی در انتخابات خرداد سال ۱۴۰۰ داشته باشند.


بیشتر بخوانید


قاسمی گفت: هدف اصلی باید مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات باشد و اینکه آن‌ها به چه کسی رای دهند، تصمیم بر عهده خود آن‌ها است.

او عنوان کرد: امروز کشور در حوزه اقتصادی نیازمند نگاه غیر سیاسی با تمرکز بیشتر به موضوع معیشت مردم است.در حوزه اقتصادی، هر کس دارای کارنامه و قابلیت تاثیرگذاری باشد باید کاری را در دست گیرد.

وزیر سابق نفت در خصوص برجام نیز بیان کرد: برجام یک معاهده بین المللی بود که سازمان ملل نیز آن را تایید کرد، اما آمریکایی‌‎ها با خروج از این توافق باردیگر ثابت کردند که غیرقابل اعتماد هستند. در موضوع برجام همچنین اثبات شد ایران همواره اهل تنش زدایی است.

قاسمی، بیشتر مشکلات کشور را اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: اینکه گفته شود تحریم اثر ندارد خارج از انصاف است.

او با اشاره به اینکه دولت در سال‎‌های اخیر دستاورد‌های قابل توجهی داشته است که نباید آن‌ها را نادیده گرفت، ادامه داد: از جمله دستاورد‌ها می‌‎توان افزایش ظرفیت تولید برق ۸۰ هزار مگاواتی کشور و ۷۰ میلیون تنی سیمان را نام برد.

معاون سپاه قدس درباره اف. ای. تی. اف نیز گفت: آمریکا بر ساختار این حوزه تسلط دارد از این رو باید برای عضویت در آن برنامه‌ریزی کامل داشته باشیم و برای پذیرفتن یا نپدیرفتن آن کار و بررسی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.