معاون وزیر نیرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۳۳ سد جدید در کشور ساخته می‌شود

تقی زاده خامسی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۳ سد جدید تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته می‌شود.

قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برنامه ریزی های انجام شده ۳۳ سد جدید تا پایان دولت در کشور ساخته می شود.

او ادامه داد: این موضوع به این معناست که تا پایان برنامه ششم، تعداد سد‌های ساخته شده در دولت دوازدهم نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت؛ چراکه بر اساس عملکرد اهداف تعیین شده، بر اساس سند تفصیلی برنامه ششم توسعه و در سرفصل برنامه تأمین آب، ظرفیت آب تنظیمی سد‌ها غیرمرزی مقرر شده است که در طول برنامه، ۱۴۰۱ میلیون مترمکعب اضافه شود که در سال ۱۳۹۶، این هدف ۱۳۲ میلیون مترمکعب بوده و عملکرد این فعالیت بالغ بر ۱۱۲ میلیون مترمکعب بوده است.


بیشتر بخوانید


معاون آب و آبفا وزارت نیرو تصریح کرد: هم‌چنین در ظرفیت آب تنظیمی سد‌ها مرزی مقرر شده که در طول سال‌های برنامه ششم توسعه، ۲۸۵۷ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم اضافه شود که در سال ۱۳۹۶، این هدف، ۳۱۴ میلیون مترمکعب بوده و عملکرد هم بالغ بر ۲۲۸ میلیون مترمکعب اعلام شده است. علاوه‌بر این در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی در کشور وجود دارد که قبل از انقلاب اسلامی این رقم ۱۸۰۰ مگاوات بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، سد سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار