چین خواستار فاصله‌گرفتن آمریکا از تایوان شد

وزارت امور خارجه چین از دولت جدید آمریکا خواست از تحرکات درباره تایوان عقب‌نشینی کرده و فاصله خود را حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، امروز (یک‌شنبه) از دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» خواست تا از مواضع دولت قبلی این کشور در قبال تایوان عقب‌نشینی کند.

یی در گزارش روزانه خود از بایدن خواست تا از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، کناره‌گیری کند. او حمایت ترامپ از «دولت مستقل تایوان» را به منزله «باز‌ی با آتش» دانست و خواست تا این سیاست را کنار بگذارد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «دولت آمریکا جایی برای مصالحه ندارد. ما از دولت جدید آمریکا می‌خواهیم تا حساس بودن مسئله تایوان را درک کرده و به‌طور کل رفتار دولت قبلی را کنار گذارد.»

جمهوری خلق چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان درحال حاضر ازسوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین که کمونیست‌ها قدرت را به‌دست گرفتند، به این منطقه پناه بردند.

چندی قبل، درپی تشدید تنش‌های تایپه-پکن، هواپیما‌های چینی و آمریکایی در نزدیکی تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

استراتژیست‌های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب‌ناپذیر است. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار