عطوان: حملات گسترده نیرو‌های یمنی بن سلمان را در مخمصه انداخته است

سردبیر روزنامه رای الیوم بر شکست مفتضحانه ولیعهد سعودی در جنگ یمن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با بیان اینکه نظام آل سعود با تحمیل ۶ سال جنگ بر یمن نتوانست واقعیت‌های میدانی در این کشور را تغییر دهد، گفت: حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به مخمصه انداخته است.

بر این اساس، عطوان گفت: عربستان پس از گذشت ۶ سال از جنگ علیه یمن نتوانسته است واقعیت‌های میدانی در این کشور را تغییر دهد. این در حالی است که کادر رهبری انصار الله از هدف قرار دادن غیرنظامی‌ها در عربستان خودداری می‌کند و فقط مراکز نظامی و نفتی را هدف قرار می‌دهد. حملات پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک عربستان، فراگیر و گسترده بود و در چارچوب نبرد مأرب قرار داشت که تکلیف همه امور را روشن خواهد کرد. واکنش و پاسخ نیرو‌های یمنی به عربستان در سایه محاصره‌ای که همه چیز را در بر گرفته کاملا طبیعی است.

عطوان افزود: واشنگتن تلاش کرد با حذف جنبش انصار الله از فهرست سازمان‌های تروریستی، باج خواهی کرده و این جنبش را به تسلیم وادار کند. دقت موشک‌های یمنی و اصابت آن‌ها به اهداف حساس در عمق خاک سعودی، محمد بن سلمان را در وضع بسیار بدی قرار داده است.

سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم ادامه داد: سیطره نیرو‌های یمنی بر مأرب به معنای شکست کامل مشروعیت منصور هادی و ائتلاف سعودی خواهد بود. توقف حملات موشکی انصار الله از خواسته‌های فرستاده ویژه آمریکا از صنعا بوده است. حملات یمنی‌ها به عمق خاک سعودی حمله شخصی و مستقیم به شخص بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و ولیعهد سعودی به شمار می‌رود.

گفتنی است طی روز‌های اخیر نیرو‌های مردمی یمن بار‌ها اقدام به حملات گسترده موشکی و پهپادی به مراکز نظامی و زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار