جهرمی درباره قیمت بالای مودم 5G اظهار کرد:

فقط آوردن فناوری مهم نیست، باید برای مصرف کننده هم کاری کرد

آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری 5G شرکت ارتباطات مبین نت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری 5G شرکت ارتباطات مبین نت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در محل سالن ایوان شمس برگزار شد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در این مراسم اظهار کرد: حرکت در مسیر جدید خدمت رسانی به مردم را به شرکت مبین نت تبریک می‌گویم. شرکت‌های خدمات دهنده در کشور باید به مردم توجه کرده و خدمات مورد نیاز آن‌ها را ادامه دهند. تمام مردم در کشور خواستار پهنای باند هستند، کرونا باعث شده تا این نیاز بیشتر بشود.

جهرمی افزود: برخلاف دستاوردهای خوبی که شرکت مخابرات طی سال های اخیر داشته است اما اشتباهات این شرکت در خصوصی سازی، مشکلاتی را به همراه داشته است. همراه اول در خصوصی سازی به جهت داشتن رقیب سرسخت پیشرفت خوبی داشت، اما این موضوع در مخابرات کاملا متفاوت است. مخابرات در خصوصی سازی سرمایه گذاری خوبی نکرد، که این فرایند باید اصلاح شود. ما خیلی سعی کردیم این خصوصی سازی اصلاح بشود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضعف‌های موجود در پهنای باند خانگی گفت: فشار این ضعف‌ها بر روی اینترنت‌های تلفن همراه وارد شده و به تبع آن به مردم فشار می‌آید. یکی از راه‌های رفع این مساله، تکیه بر راه حل‌هایی مثل 5G است. مبین نت اولین شرکتی بود که مجوز این کار را گرفت و امروز اولین سایت خود را راه اندازی کردند. 

فقط آوردن فناوری مهم نیست، باید برای مصرف کننده هم کاری کرد

جهرمی درباره استفاده از مودم اینترنت ثابت 5g اظهار کرد: اکنون مجموعه شهرداری از این مودم استفاده می‌کند و من پیشنهاد دادم خبرگزاری ایرنا هم استفاده کند تاحبرنگاران در جریان لحظه به لحظه سرعت اینترنت قرار گرفته و به مردم اطلاع دهند. مهم‌ترین چالش پیش روی این شرکت،  قیمت بالای مودم است. کاربر نهایی و مصرف کننده نمی‌تواند این مودم‌ها را تهیه کند. فقط آوردن این فناوری مهم نیست، باید برای مصرف کننده هم کاری کرد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: تولید کنندگان داخلی ما سعی دارند تجهیزات 5G را بسازند. اما با این حال تلاش کنید که از ظرفیت‌های ایرانی استفاده شود چراکه با این اقدام، کشور در این حوزه پیشرفت خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

حسین طهرانی مدیرعامل مبین نت در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز ۴۰۰ هزار مشترک خانگی و بیزینس‌های کوچک را سرویس می‌دهیم. طبق اعلام سازمان مقررات کشور، مبین نت در حوزه خانگی بالاترین مصرف سرانه کشور را دارد. ما دومین سهم بازار ایران به سهم درامد در سطح کشور را داریم. این باعث افتخار ماست که سازمان‌های بزرگ کشور را پوشش می‌دهیم.

در ادامه این مراسم، اولین سایت اینترنت ثابت در حوزه 5G افتتاح و تست سرعت ان انجام شد که در ادامه ویدئویی از آن را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار