زنجان مقام نخست توسعه آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال را بدست آورد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر این استان با تلاش و برنامه ریزی‌های منسجم، رتبه نخست توسعه آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال در کشور را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  موسوی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مناطق شهری و روستایی زنجان برای گسترش کمی و کیفی خانه‌های هلال در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقاء

فعالیت‌های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.


او با بیان اینکه خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در شهر‌ها و روستاهاست، افزود: این مراکز نقشی بسیار محوری و مهم در بحث مدیریت بحران دارند.


سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از اهداف خانه‌های هلال را گسترش آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه در جامعه بیان کرد.


موسوی ادامه داد: ارتقاء سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف فعالیت خانه‌های هلال در استان زنجان است.


او گفت: از ابتدای مردادماه امسال تاکنون که آموزش توسط مربیان هلال احمر استان زنجان در خانه‌های هلال محلات، مناطق شهری و روستایی آغاز شده بیش از سه هزار نفر در رده های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه بهره‌مند شده اند.


سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد خانه‌های هلال استان زنجان را ۱۶۲ مورد برشمرد و گفت: تاکنون ۲۶۰ دوره در این خانه‌ها برگزار شده است.


موسوی با تأکید براینکه توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال به عنوان یک راهبرد مهم و اولویت داراست، افزود: با تلاش نیرو‌های هلال احمر استان زنجان توانستیم در توسعه آموزش‌های همگانی در کشور مقام نخست را در بین سایر استان‌ها به دست آوریم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.