دولت آمریکا در تلاش است تا اقدام تلافی‌جویانه‌ای علیه روسیه در پاسخ به حملات سایبری به نهاد‌های دولتی خود اجرایی کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا درصدد تلافی حملات سایبری اواخر سال ۲۰۲۰ است که آن را به روسیه نسبت می‌دهد.

روزنامه نیویورک تایمز به استناد منابع آگاه دردولت جو بایدن اعلام کرد آمریکا قصد دارد اقدام تلافی جویانه‌ای را در پاسخ به حملات سایبری اواخر سال، ۲۰۲۰ که نهاد‌های دولتی این کشور را هدف قرار داد، آغاز کند.

منابع آگاه به نیویورک تایمز گفتند اولین حرکت اساسی طی سه هفته آینده با مجموعه‌ای از اقدامات مخفیانه علیه شبکه‌های روسی اجرا خواهد شد و اقداماتی که انتظار می‌رود برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، سرویس‌های اطلاعاتی و ارتش روسیه مشهود باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، جدا از چنین اقداماتی واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های اقتصادی روسیه است. همچنین جو بایدن قرار است دستورالعملی را به منظور تسریع در امنیت شبکه‌های دولت فدرال پس از هک سال گذشته، که ماه‌ها بدون شناسایی باقی مانده بود اعلام کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اواخر فوریه به شبکه سی بی اس گفت که پاسخ کاخ سفید به هک موسوم به سولار ویند شامل ترکیبی از ابزار‌های پیدا و پنهان خواهد بود. سالیوان افزود پاسخ آمریکا به عملیات هکری سولارویندز به زودی انجام نخواهد شد و در عرض چند ماه آینده داده می‌شود.

از اواخر سال ۲۰۲۰، امنیت حداقل ۹ آژانس فدرال و ۱۰۰ گروه بخش خصوصی، بر اثر هک «سولار ویند» که یک سال به طول انجامید و یکی از بزرگترین حوادث جاسوسی سایبری در تاریخ آمریکا بود، به خطر افتاده است.

در این حمله، هکر‌هایی با حمایت یک دولت خارجی به ایمیل‌های داخلی وزارت خزانه‌داری آمریکا و آژانسی در وزارت تجارت آمریکا که درباره سیاست اینترنت و ارتباطات از راه دور تصمیم‌گیری می‌کند، نفوذ کردند. در این عملیات سایبری گسترده کاخ سفید، پنتاگون و ناسا هم هک شدند. برخی مقامات آمریکایی این عملیات هکری را به روسیه ارتباط داده اند. با این حال، دولت روسیه هرگونه ایفای نقش در این حملات را رد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای این اتهامات را "تلاش بی‌اساس دیگری از سوی رسانه‌های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به اجرای عملیات هکری علیه نهاد‌های دولتی آمریکا" توصیف کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار