مدیرعامل مبین نت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اینترنت خانگی نسل پنجم از اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود

شرکت مبین‌نت امروز با حضور وزیر ارتباطات آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری 5G را در سالن ایوان شمس برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری اینترنت 5G شرکت ارتباطات مبین نت امروز دوشنبه هجدهم اسفندماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل سالن ایوان شمس، برگزار شد. حسین طهرانی، مدیرعامل مبین نت، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره هزینه زمان استفاده مردم از این فناوری جدید گفت: "اولین سایت ما در خیابان مطهری افتتاح شد و برنامه ما این است که این سایت‌ها از اردیبهشت ماه نصب و راه اندازی شوند. اولویت ما نقاطی است که بیشترین ترافیک در آنجا وجود دارد.

طهرانی در پاسخ به سوالی درباره گران بودن هزینه تهیه مودم‌های نسل پنجم برای مردم خاطر نشان کرد: ابتدای فناوری LTE هم همین مشکلات را داشتیم. برنامه شرکت مبین نت مثل همان زمان است، یعنی ما مودم را به واسطه هزینه بالا به حالت ودیعه در اختیار مردم قرار می‌دهیم. البته همیشه مبین نت همین کار را انجام داده است اما در ابتدای ارائه این فناوری اگر متوجه بشویم که هزینه آن برای مردم سنگین است بیشتر هزینه مودم را مبین نت می‌پردازد و سرویس را به مردم می‌فروشد.

مدیر عامل مبین نت در رابطه با ارائه اینترنت پرسرعت 5G با وجود شکایت کاربران از سرعت پایین 4G گفت: من فکر می‌کنم این دو یک مسیر موازی هستند، اینگونه که یکی از دلایل ارتقای تکنولوژی افزایش ظرفیت لایه access ما است. وقتی در یک منطقه حداکثر سایت ممکن را راه‌اندازی کرده‌ایم نمی‌توانیم دکل دیگری اضافه کنیم. تنها راه حل این است که تکنولوژی را ارتقا بدهیم. این کار باعث می‌شود کاربرانی که در آن محدوده قرار دارند بتوانند سرویس بهتری بگیرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.