فروش اجباری کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از ممنوعیت فروش اجباری کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش صفاری, معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: فروش اجباری هر نوع کالایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع است و مردم تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند.

او با بیان اینکه بازرسی بر بازار و واحدهای صنفی در استان همدان از سایر نقاط کشور مطلوب‌تر است اظهار کرد: با وجود اینکه با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو بوده و محدودیت‌هایی برای رصد بازار وجود دارد، اجازه افت بازرسی و نظارت را ندادیم.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۱۵ هزار بازرسی انجام و ۱۲ هزار واحد متخلف شناسایی شدند افزود: نبود برچشب قیمت، صادر نکردن فاکتور فروش، نداشتن پروانه کسب، تقلب و اعلام نکردن موجودی کالا بیشترین حجم تخلفات واحدهای صنفی استان همدان بوده و در رأس همه آنها گران فروشی قرار دارد.

صفاری تصریح کرد: بیشترین تخلفات در کالاهایی چون آرد و نان، برنج، چای، میوه، سبوس گندم، روغن نباتی، نان، قند و شکر، کود شیمیایی و گوشت رخ داده است.

او با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش تخلف واحدهای صنفی استان در این ۱۱ ماه بوده است تأکید کرد: مراجع قضایی مجازاتی بر بیش از سه برابر این میزان برای متخلفان در نظر خواهند گرفت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از مردم خواست در شناسایی و معرفی واحدهای صنفی متخلف به مسؤولان کمک کنند گفت: شهروندان می‌توانند با مشاهده هر نوع تخلف در واحدهای صنفی گزارش خود را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه اقلام مورد نیاز مردم و توزیع آن وجود ندارد تصریح کرد: گوشت مرغ و روغن در سطح استان با مدیریت مسؤولان و مشارکت شهروندان تأمین شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در بهمن ماه سال جاری ۳ هزار و ۱۰۰ تن روغن در استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون نیز توزیع برنج و روغن ادامه داد.

صفاری تأکید کرد: فروش اجباری هر نوع کالا در واحدهای صنفی و فرشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع است و مردم می‌توانند هر نوع تخلف را به همین سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

او یاد آوری کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید، تمام بازرسی‌ها تشدید شده است و تا شب عید نیز ادامه دارد و نگرانی درباره میوه شب عید وجود ندارد و همه کالاهای مورد نیاز نیز دپو شده است.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.