بودجه سال ۱۴۰۰ شهر قم به تصویب رسید

بودجه ۳ هزار و ۶۲ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ قم با افزایشی ۷ درصدی نسبت به پارسال تصویب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بودجه سال ۱۴۰۰ شهر قم در جلسه بررسی و تصویب بودجه شهرداری کلان شهر قم  با ۳ هزار ۶۲ میلیارد تومان به تصویب رسید که نسبت به بودجه سال ۹۹ افزایش ۷ درصدی دارد.

جلالی،رئیس شورای شهر قم در این جلسه  بودجه سال ۱۴۰۰ را ۲۹ درصد به بخش جاری و ۷۱ درصد به بخش عمرانی عنوان کرد و گفت: هزینه‌های جاری با اعتبار ۸۷۸ میلیارد تومان شامل حقوق و نگهداری فضای سبز و  مدیریت پسماند است و ۱۹۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش‌های عمرانی اختصاص یافته است.

او احداث تقاطع‌های مدافعان سلامت و شهدای روحانیت، فاز ۵ عمار یاسر، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده، را از اولویت‌های بودجه دانست و افزود: سال آینده ۱۱ میلیارد تومان برای متروی قم، ۷۰ میلیارد تومان برای آسفالت و جدول گذاری معابر، ۲۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز وخدمات شهری و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و ماشین آلات عمرانی اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر قم بودجه را واقع بینانه و دست یافتنی عنوان کرد و گفت: از محور‌های دیگر بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های جاری و الکترونیکی شدن بیشتر خدمات است.

همچنین امر الهی، رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر قم از افزایش میانگین ۳۵ درصدی کرایه اتوبوس و تاکسی‌های دورن شهری خبر داد و گفت: حداقل کرایه‌ها ۲۵۰۰ تومان است با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری اتوبوس و تاکسی این افزایش اجتناب ناپذیر است.


او نرخ کرایه مصوب اتوبوس‌ها برای سال ۱۴۰۰ را با کارت بلیت به هزار تومان و به صورت ازاد ۲ هزار تومان عنوان کرد.

امیر آبادی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم بر تلاش مدیران برای به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام شهری در ۶ ماهه اول سال آینده تاکید کرد و گفت: امیدواریم در کنار طرح‌های عمرانی، شهرداری به معضلات اجتماعی و فرهنگی مناطق محروم هم توجه ویژه‌ای کند.


او از دو برابر شدن بودجه متروی قم در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور خبر داد و گفت: در بودجه کل کشور، بودجه متروی قم از ۳۴ میلیارد تومان به ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.


او از اختصاص ردیف بودجه‌ای برای جاده دریاچه نمک در بودجه سال ۱۴۰۰ هم خبر داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار