صادرات ریلی ۸۹۰ هزار تن کالا از سرخس به آسیای میانه

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۸۹۰ هزار تن کالا طی ۱۱ ماه نخست امسال از مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای مرکزی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۸۹۰ هزار تن کالا در قالب محموله‌های صادراتی طی ۱۱ ماه امسال از مرز ریلی سرخس به مقصد کشور‌های آسیای مرکزی حمل شده است.

او افزود: این میزان صادرات با وجود تعطیلی مرز در سه ماهه بهار امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا محقق شده است و از طرفی این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: عمده محموله‌هایی که در این مدت از راه‌آهن خراسان به مقاصد مختلف بین‌المللی و داخلی حمل شده شامل گوگرد و مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات بوده است.

 


بیشتر بخوانید



نصیری ورگ بیان کرد: میزان کل انواع محموله‌های تجاری بین‌المللی حمل شده در ۱۱ ماهه نخست امسال با وجود محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا و با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته یک میلیون و ۵۲۵ هزار تن شامل صادرات، واردات، ترانزیت و همچنین کالا‌های داخلی بوده است.

او میزان رشد مجموع حمل بار در اداره کل راه‌آهن خراسان را ۹ درصد عنوان و تصریح کرد: با توجه به مزایای ویژه حمل و نقل ریلی شامل کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای و آلودگی محیط زیست، راه آهن خراسان خدمات ریلی خود را در راستای رونق تولید در اختیار صادرکنندکان استان و کشور قرار داده است.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.