زندان حضرت یوسف (ع) در یکی از روستاهای مصر

روستای شیخ اوبادا در مصر علیا شاهد بحث بزرگی در مورد وجود زندان حضرت یوسف (ع) در داخل روستا است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شایعاتی در بین ساکنان روستای شیخ اوبادا پخش شد و آن‌ها ادعا کردند که منطقه باستانی واقع در زیر معبد رومی، متعلق به مکانی است که حضرت یوسف (ص) در آن زندانی شده بود. یکی از ساکنان این روستا توضیح داد: پدربزرگم درباره آوار‌هایی که مأموران ایتالیایی هنگام کاوش آثار باستانی داخل روستا پیدا کرده بودند، گفت  این بقایا متعلق به یک معبد رومی است که بر روی ویرانه‌های زندانی که حضرت یوسف (ع) در آن زندانی بود، ساخته شده است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که این مکان، زندان استاد ما یوسف بود، اما هنگامی که امپراتوری روم آمد، همه نشانه‌ها را از بین برد و به روی آن بندر و معبد ساخت.

احمد عامر، محقق باستان شناس، گفت: روستای شیخ اوبادا یکی از مکان‌های مهمی است که آثاری تاریخی از تمام دوره‌های زمانی مصر در آن وجود دارد. این شهر در ضلع شرقی رود نیل بین خواهر آتون و هرموپولیس واقع شده است. روستای شیخ اوبادا توسط امپراطور روم، هادریان، در ۱۳۰ سال قبل از میلاد مسیح، به منظور بزرگداشت دوست عزیزش آنتینیوس تاسیس شده و شهر آنتینوپولیس نامیده شد. در واقع این بنا به روی ویرانه‌های یک شهر مصر باستان به نام حر_وَر ساخته شده است.

عامر ادعا کرد که از طریق ارائه اثرات روستای شیخ اوبادا با حبس حضرت یوسف (ع) که در قرآن ذکر شده است ، این شایعات کاملاً خلاف واقع است. هیچ تأییدی بر وجود زندان در منطقه ابوسیر وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی زندان آزادی روح باشد و تنگنای زندگی آزادی جان
زندان اشتیاق آزادگان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خدا
منطق عشق بین دنیا و زندان اشتیاق به زندان را میطلبد زندان یا کاخ رنگی ندارد در چشم عاشق معشوق تمام تمام تمام زیبایی ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مهم مقبره یا محل دفن یا زندان پیامبران نیست مهم سیره آنهاست که فراموش شده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
احسنت امام وامامزاده و....با مقبره معمولی هم دارای کرامت هستند.