آمریکا ماموری را برای بررسی عارضه مرموز دیپلمات‌های خود در هاوانا منصوب کرد

وزارت خارجه آمریکا نماینده‌ای را به منظور بررسی حوادث پیش آمده برای دیپلمات‌های خود در پایتخت کوبا منصوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه هیل، وزارت خارجه آمریکا نماینده‌ای برای نظارت بر حوادث رخ داده برای دیپلمات‌های خود در سفارت این کشور در کوبا تعیین کرد.

وزارت امور خارجه روز جمعه یک مقام رسمی را منصوب کرد تا به طور مستقیم بر پاسخ به حوادث مرموز برای مقامات آمریکایی در خارج از کشور موسوم به "سندرم هاوانا" نظارت کند، عارضه‌ای که ده‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داد و باعث ایجاد انواع آسیب‌های ناتوان کننده از جمله آسیب مغزی شد.

پاملا اسپراتلن، سفیر پیشین آمریکا در قرقیزستان و ازبکستان، به عنوان مشاور ارشد گروه ویژه واکنش به حوادث بهداشتی وزارت خارجه آمریکا فعالیت خواهد کرد و مستقیماً به وزیر امور خارجه و مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا دسترسی خواهد داشت.

این گروه ویژه در سال ۲۰۱۸ و به دنبال گزارش‌های متعدد از آسیب دیپلمات‌ها و پرسنل آمریکایی در حوادث غیر قابل توضیح در خارج از کشور از جمله کوبا، روسیه و چین تشکیل شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: انتخاب اسپراتلن به ما کمک خواهد کرد تا در هر کجا که پرسنل وزارت خارجه و خانواده آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، در حل این مسئله گام برداریم.

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش است تا علل ایجاد عارضه مرموز شنوایی پرسنل دیپلماتیک خود در کوبا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را بررسی کند تا از پاسخ کافی به این مسئله اطمینان حاصل کند. بنا به گزارش‌هایی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اند دولت دونالد ترامپ از حادثه مرموز برای دیپلمات‌های آمریکا در هاوانا به عنوان توجیهی برای کاهش تعداد نیرو‌های دیپلمات خود در هاوانا و بستن سفارت آمریکا در کوبا بهره برده است.

در اوت ۲۰۱۷، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد نزدیک به دوازده دیپلمات شاغل در سفارت آمریکا در کوبا دچار عارضه مشکوک، کاهش شنوایی دائمی و آسیب‌های احتمالی مغزی شدند. دولت کوبا هرگونه دخالت در این حوادث را تکذیب کرد، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۸ گروه ویژه‌ای را برای پاسخگویی به این حادثه مرموز بکار گرفت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار