جاده‌های استان همدان خیس و لغزنده است/ رخ نمایی زمستان در روزهای پایانی

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بارش باران و برف موجب لغزندگی و کُندی تردد در جاده‌های این استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بارش برف در گردنه‌ها و همچنین باران محور‌های ارتباطی این استان را فرا گرفته و در مقطعی به علت شدت ریزش برف مجبور به اعمال محدودیت تردد شدیم.

او افزود: تیم‌های پلیسی راه از ورود خودرو‌های سبک و سنگین به گردنه اسدآباد به صورت مقطعی جلوگیری کردند تا تیم‌های راهداری با برف روبی و پاکسازی مسیر، راه را برای تردد خودر‌ها ایمن کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: با وجود تاکید برهمراه داشتن تجهیزات زمستانی بیشتر سواری‌ها زنجیر چرخ به همراه نداشتند که در صورت ورود به مسیر‌های برف گیر و لغزنده از مسیر اصلی منحرف شده و راهبندان و ترافیک ایجاد می‌کردند.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: امروز تاکنون ۲ سانحه فوتی و یک تصادف زنجیره‌ای در مسیر‌های ارتباطی این استان روی داده که در سانحه نخست به علت واژگونی سواری در جاده ملایر - اراک، راننده خودرو فوت کرد و سرنشین وسیله نقلیه مجروح شد.

او گفت: بسیاری از رانندگان با وجود بارش برف و باران و خیس شدن سطح جاده با سرعت بالا و به مثابه رانندگی در زمان خشک بودن سطح جاده تردد کرده و عامل بروز سانحه می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان عنوان کرد: به طور حتم با قطع شدن بارش و برودت هوا شاهد پدیده یخ سیاه در سطح راه‌ها بوده چرا که راهداری نمی‌تواند به سرعت با پخش شن و نمک از یخ زدن سطح جاده جلوگیری کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.