شبکه‌های تلویزیونی برای نوروز ۱۴۰۰ چه برنامه‌هایی دارند؟

برنامه‌سازان تلویزیونی برای نوروز ۱۴۰۰ با ویژه‌برنامه‌های مختلف مهمان مخاطبان خود هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال هم شبکه‌های سیما، برنامه‌های متنوع و متفاوتی را برای مخاطبان در نوروز ۱۴۰۰ نظر گرفته‌اند که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم:

شبکه یک 

*ویژه برنامه نوروزی دستپخت ۱۴۰۰ با حضور صاحبان شش شغل که در تعطیلات نوروز و در تمام طول سال به مردم خدمت می‌رسانند، پخش می‌شود.

گروه‌های شرکت کننده در این مسابقه را خانواده مرزبانان، اورژانس، آتش‌نشانی، پرستاری، هواپیمایی و راه‌آهن تشکیل می‌دهند که در ۳ گروه ۶ نفره با هم رقابت می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


در این مسابقه که فضایی شبیه مسابقات لیگ و جام فوتبال دارد، ۶ تیم با ۲ گروه الف و ب با هم رقابت می‌کنند و به تیم‌های برنده اول تا سوم به ترتیب جوایز نقدی ۳۰، ۱۵ و ۶ میلیون تومانی داده می‌شود. برنامه «دستپخت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید حسینی، در ایام نوروز از شنبه ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۱۸ پخش می‌شود.


بیشتر بخوانید:


* فصل جدید «ایرانگرد» که نوروز ۱۴۰۰ در ۱۰ قسمت پخش می‌شود، طبیعت استان‌های اردبیل، خوزستان، لرستان، هرمزگان، سمنان و کرمان را با خلق تصاویری زیبا نمایش می‌دهد.

جواد قارایی خالق این مستند درباره تولید فصل چهارم «ایرانگرد» اظهار کرد: ما این فصل را با پنج دوربین پیشرفته و با کیفیت ۴ K تصویربرداری کرده ایم و به صورت اچ دی با کیفیت بالا پخش خواهد شد.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

وی تعداد کلی فصل چهار را ۲۰ قسمت اعلام کرد و افزود: به علت شرایط همه گیری کرونا و البته ابتلای خودم و ۲ تن از همکاران به بیماری، روند تولید قدری به تأخیر افتاد و به امید خدا پس از پخش این ۱۰ قسمت در ایام نوروز، قسمت‌های بعدی در صورت آماده شدن از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مستند «ایرانگرد» به تهیه کنندگی و اجرای جواد قارایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که همزمان با نوروز ۱۴۰۰ ، در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود.

* در ایام عید مسابقه «ایران» به صورت هر شبی و از ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه اول سیما پخش و ساعت‌های هفت و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود. تمامی قسمت‌ها نیز با حال و هوای نوروز ضبط شده اند.

در قسمت‌های ضبط شده، مسابقه حال و هوایی مفرح و شادتر دارد. ضمن اینکه با استفاده از المان‌های نوروز و تغییراتی در دکور سعی شده برنامه در ایام عید فضایی متفاوت داشته باشد. مسابقه «ایران» با اجرای سعید شیخ‌زاده و کارگردانی سعید رضایت در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

* برنامه «سریالیست» که به نظرسنجی سریال‌های تلویزیونی در سال ۹۹ می‌پردازد، از ۳۰ اسفند هر شب حدود ساعت ۲۳:۲۰ به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی  از شبکه یک سیما پخش می شود.

شبکه دو

* «خاله شادونه در کلبه کوهستان» کاری از امید نجیب‌زاده و با حضور ملیکا زارعی و عروسک‌های مختلف لحظاتی مفرح و شاد برای کودکان فراهم می‌آورد. این برنامه در تعطیلات نوروزی هر روز ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.

* «کافه بازی» به تهیه‌کنندگی ماجد بازرگان با معرفی بازی‌های رایانه‌ای به روز برای نوجوانان حاوی بخش‌های مختلفی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

* «آسمانی ها» کاری از امیر خورشیدی‌فر ویژ‌ه‌برنامه‌ای است که با معرفی شهدای مدافع سلامت و بیان خاطراتی از زبان خانواده و دوستانشان به غایبان آسمانی سال نو پرداخته و یادشان را گرامی می‌دارد.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

* «چشمه زندگی» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صابریان با کارشناسی استاد حاج شیخ حسین انصاریان برنامه‌ای است ترکیبی که شامل مناجات، شعرخوانی آیینی و ... با محوریت مهدویت می‌شود. این برنامه روز‌های فرد ساعت ۱۳:۰۰ حال و هوایی معنوی را برای بینندگان شبکه دو فراهم می‌کند.

* مجموعه تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ»، به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و نویسندگی محمد درویشعلی‌پور، با حضور سعید امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، آرش میراحمدی، ابراهیم شفیعی و امیرمحمد متقیان در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه دو سیما میزبان کودکان و خانواده‌ها باشد.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

* «کلبه عمو پورنگ» در تلاش است با رویکرد تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین شهری را ترویج دهد.


بیشتر بخوانید:


* «با هم برای هم» عنوان یک مجموعه نمایشی به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی است که هر شب قبل از شروع سریال «هم‌بازی» با بازی الهه پرسون و امیر عضد روانه آنتن می‌شود. این برنامه پیرامون سبک زندگی به منظور آشنایی خانواده‌ها با این مقوله طراحی و تولید شده است.

* «خوشمزه» هم عنوان برنامه‌ای است پیرامون آشنایی با نوع طبخ و تاریخچه غذا‌های متنوع با حضور در طبیعت که هر روز ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

* مجله تصویری «تازه‌شو» مشتمل بر بخش‌های مختلف نمایشی، نماهنگ، مسابقه و ... به تهیه‌کنندگی محمد احتشامی و کارگردانی عرفان احتشامی روز‌های فرد ساعت ۹:۳۰ در جدول پخش برنامه‌ها قرار دارد.

* «نمادو» دوربین شبکه دو در سراسر کشور نیز به صورت ویژه نوروز تهیه شده که هر شب ساعت ۱۸:۴۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

* مجموعه مستند «پارسین» به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی پرداخته می‌شود. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی منیری در ایام نوروز هر روز ساعت ۸:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

* گلچین «کلاه قرمزی» عروسک محبوب و دوستانش نیز هر شب ساعت ۰۱:۰۰ بامداد از شبکه دو پخش خواهد شد. همچنین «نغمه‌های آشنا» با محوریت موسیقی‌های خاطره‌انگیز سریال‌های قدیمی، برنامه‌های نام‌آشنا و ... روز‌های زوج ساعت ۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

شبکه سه

* «عصر جدید» برای تحویل سال ۱۴۰۰، چند ویژه‌برنامه تدارک دیده و از دو روز مانده به عید، مهمان تلویزیونی ایرانیان است. ۲۸ اسفندماه، اولین ویژه‌برنامه از حوالی ۱۹:۳۰ و بعد از خبر ورزشی شروع می‌شود و فینالیست‌های امسال مسابقه بزرگ استعدادیابی ایران به همراه مربیان‌شان، مهمانان برنامه هستند و البته فینالیست‌های محبوب پارسال عصرجدید هم به عنوان «حامی»، به کمک ۵فینالیست امسال می‌آیند.

۲۹اسفندماه هم ویژه‌برنامه عصرجدید از حوالی ساعت ۱۹:۳۰ شروع می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد؛ در این شب، چهره‌های محبوب و مشهور میان مردم، در کنار فینالیست‌های این فصل عصرجدید در برنامه حضور می‌یابند.

بعد از خبر ساعت ۲۲ هم عصرجدید خواهد بود و رأس ساعت ۱۲ شب جمعه، درگاه‌های رای‌گیری بسته خواهد شد و فصل دوم عصرجدید، با غوغای پرشور اعلام نتایج و مشخص شدن قهرمان به پایان خواهد رسید.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

روز عید یعنی ۳۰ اسفندماه هم، عصرجدیدی‌ها از حدود ۱۰:۳۰ صبح، مهمان خانه‌های مردم هستند با ویژه‌برنامه نوروزی تحویل سال ۱۴۰۰ تا اندکی بعد از ورود به سال تازه.

حضور چهره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، آیتم‌های جذاب و متفاوت مثل دوربین مخفی و گزارش‌های ویژه و... از دیگر بخش‌های ۳برنامه ویژه امسال است که روابط عمومی عصرجدید هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است.

* مسابقه «سیم آخر» با اجرای رضا رشیدپور و برنامه «زوجی نو» با اجرای باربد بابایی جز برنامه های نوروزی ۱۴۰۰ شبکه سه هستند.

* مجموعه برنامه «شوخی شوخی» هم قرار است ۱۳ برنامه نوروزی داشته باشد.«شوخی شوخی» به تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی و کارگردانی محمد لقمانیان ساخته شده است و همچنین تیمی از هنرمندان حوزه صداپیشگی، گویندگی و نویسندگان کار‌های طنز در این پروژه فعالیت دارند. ابوالحسنی تهیه‌کننده این مجموعه با تولید مجموعه انیمیشن‌های «دیرین دیرین» شناخته می‌شود که در فضای مجازی طی این چند سال طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. لقمانیان نیز بیشتر با ویدئو‌های «لقمه شو» شناخته می‌شود و تاکنون حدود ۳۰ قسمت از مجموعه «شوخی شوخی» با همکاری این دو و تیم برنامه روی آنتن رفته است.این مجموعه این روز‌ها در حال ضبط برنامه نوروز ۱۴۰۰ است و قرار است با آیتم‌هایی در حال و هوای بهار به پخش برسد.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

شبکه نسیم 

* در میان برنامه‌های این شبکه، خندوانه به مجری گری و کارگردانی رامبد جوان و با حضور عروسک محبوب جناب خان با صداپیشگی محمد بحرانی از جمله برجسته‌ترین و مهمترین برنامه‌های این شبکه بوده است که طرفداران زیادی دارد. برنامه نوروزی خندوانه نوروز ۱۴۰۰ در سه شب پخش می شود.

* فصل جدید مجموعه پویانمایی «شکرستان» به تهیه کنندگی مسعود صفوی در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.موضوعات فصل جدید با توجه به اینکه در نوروز پخش می‌شود، نوروزی است. اگر امسال را هم حساب کنیم، دیگر «شکرستان» یک نوجوان ۱۳ ساله ای است که از سال ۸۷ متولد شد.

* مسابقه «شوتبال» که  حال فصل دوم این مسابقه در ۱۴ قسمت در حال تولید است و برای نوروز با اجرای حامد آهنگی روی آنتن خواهد رفت.«شوتبال» در سری جدید سوژه‌های اجتماعی را در کنار سوژه‌های ورزشی قرار می‌دهد. این مسابقه ورزشی کاملا حال و هوای نوروزی خواهد داشت و در ایام عید هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

* مجموعه تلویزیونی طنز «دست انداز» به کارگردانی شهاب عباسی و تهیه‌کنندگی مجید عباسی و سعید عباسی برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده شده است.بهنوش بختیاری، خشایار راد، افشین سنگ چاپ، حمید نیک نبرد به عنوان بازیگران تازه به این مجموعه پیوستند.

مجموعه طنز دست انداز در ۹۰ قسمت ساخته می‌شود که ۱۵ قسمت ویژه عید نوروز است و پخش آن بعد از عید نوروز نیز ادامه خواهد داشت. این مجموعه در روز‌های نوروز هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

* برنامه «کودک شو» با اجرای حمید گودرزی فینالیست‌ها را به چالش می‌کشاند.این برنامه به دلیل شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر تولید و روی آنتن می‌رود.برنامه «کودک شو» چهار شب اول هفته یعنی شنبه تا سه‌شنبه از شبکه نسیم پخش می‌شود.

* سری جدید «هوش برتر» به تهیه کنندگی پیمان پورمقیمی با تغییراتی ساختاری روی آنتن می‌رود و براساس بازی‌های روز متفاوت شده است.همچنین در این فصل دکور مسابقه کاملاً تغییر کرده است و بخشی از آن به یک ماز تو در تو اختصاص پیدا کرده است. این برنامه همچنین آیتم‌های مختلفی دارد و بخشی از آن به یک «دیوار مرگ» ختم می‌شود. در سری جدید مسابقه مجری این برنامه که پیش از این افشین زی نوری بود تغییر کرده است و آریا طاهری اجرای این سری از مسابقه را بر عهده گرفته است.

شبکه چهار

* برنامه «عطر نرگس، رقص باد» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما با اجرای مشترک سید مهرداد ضیائی و مصطفی امامی است که شنبه ۳۰ اسفند از ساعت ۱۰ صبح به مدت چهار ساعت روی آنتن می‌رود و بهار ۱۴۰۰ را جشن می‌گیرد.

* مجله هنری موسیقیایی «نغمه‌های بهار» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، میزبان اساتید بنام و برجسته موسیقی فاخر و اصیل ایرانی خواهد بود و از ۲۹ اسفند، هرروز ساعت ۱۴ در ایام نوروز تقدیم هنردوستان و اهالی موسیقی خواهد شد. بازپخش این برنامه هر روز ساعت ۸ صبح خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

«عطر نرگس، رقص باد» ویژه برنامه‌ای متفاوت برای تحویل سال ۱۴۰۰ /سینمایی‌های نوروزی شبکه چهار، شگفتانه‌ای بی نظیر


شبکه پنج

* ویژه برنامه «نوروزترین نوروز» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج از ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زنده به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود. این برنامه همچنین در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱:۳۰ با حضور هنرمندان تلویزیون، سینما و تئاتر، ورزشکاران، مسئولین و ... میهمان خانه مخاطبان خواهد شد. قرار است در این برنامه با پخش موسیقی و فضای شاد قصه‌هایی از سراسر ایران با نگاهی به صد سال گذشته روایت شود.


بیشتر بخوانید:


* مسابقه جذاب و پرهیجان پنج ستاره با اجرای ابوالفضل آقاخانی و تهیه کنندگی محمد قنبری شب‌های زیبای نوروز ۱۴۰۰ بعد از خبر ساعت ۲۴ تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. این مسابقه تلویزیونی در تعطیلات نوروزی میزبان هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خواهد بود تا شب‌های شادی را برای شما خانواده ایرانی فراهم کند. مسابقه «پنج ستاره» با حفظ سبک خود و ایجاد آیتم‌هایی جذاب و شاد سعی به چالش کشیدن شرکت کنندگان دارد.

 

* مستند مسابقه «راهی شو» نوروز ۱۴۰۰ در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی به تهیه کنندگی و طراحی صادق شمسایی است که بیش از پنج ماه ضبط آن زمان برده است.


بیشتر بخوانید:


در این برنامه چالشی که هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران کشور حضور دارند، چالش‌هایی از جنس هیجان طراحی شده و شرکت کنندگان در این چالش‌ها با خطراتی مهیج روبرو خواهند شد. ارشا اقدسی، سعید فتحی روشن، مهدی امینی خواه و محمد سیانکی در هر یک از قسمت‌های راهی شو میزبان شرکت کنندگان خواهند بود.

راهی شو با هدف به تصویرکشیدن اماکن تفریحی وگردشگری شهر تهران، بسیاری از چالش‌ها و بخش‌های مسابقه را در فضا‌هایی نظیر دریاچه شهدای خلیج فارس، بام تهران و ... تصویر برداری کرده است. شعار مسابقه مستند راهی شو،هوای تهران و فرهنگسازی در حوزه شهروندی است.

برخی از مجریان شبکه پنج سیما همچون محمد دلاوری، حسین مولایی، ساسان گلستانه و سعید خزایی به عنوان مهمان راهی شو را همراهی کرده اند. همچنین هنرمندانی همچون شهاب عباسی، فرهاد بشارتی، کوروش معصومی، مهدی صبایی، آرش امیر احمدی، وحید شیخ زاده، یزدان فتوحی و ابراهیم شفیعی که غالبا در عرصه طنز فعالیت دارند بعنوان شرکت کننده در این برنامه حضور خواهند داشت. جایزه فینال راهی شو یک دستگاه موتور سیکلت برقی است که با انتخاب و رای بینندگان به نفر اول اهدا خواهد شد.

* ویژه برنامه نوروزی«تهرانگرد» در ایام نوروز هرروز ساعت ۱۵:۲۰ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد. این برنامه با شهرزاد کمالزاده به نقاط مختلف پایتخت می‌رود و جاذبه‌های گردشگری کلانشهر تهران را مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین معرفی روستا‌های تهران که در این فصل زیبایی‌های بصری خاصی دارند، از دیگر بخش‌های تماشایی تهرانگرد است. دوچرخه سواران هم در ایام نوروز در کوچه پس کوچه‌های با طراوت تهران رکاب خواهند زد تا ضمن اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری جاذبه‌های تهران را همراه با دوربین تهرانگرد به تصویر بکشند.

«تهرانگرد» نوروزی کاری از گروه تهران و شهروندی با اجرای ساسان گلستانه و تهیه کنندگی سجاد مشحون در نوروز میهمان خانه‌های سبز مردم ایران خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

رادیو با ویژه برنامه‌های بهاری به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود


شبکه آموزش

* "قندپهلو" از مجموعه برنامه‌های اجتماعی در قالب ارائه مطالب طنز بوده که چندی است از شبکه آموزش صداوسیمای کشور با حضور طنزپردازان و شاعران طنزپرداز پخش می‌شود.این برنامه تلویزیونی با حضور رضا رفیع، ناصر فیض و شهرام شکیبا در نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های مردم خواهد بود.این برنامه با رویکرد سوژه کرونا اجرا می‌شود که دلیل انتخاب این محور تقدیر از تلاش‌های یکساله کادر درمان و شهدای سلامت است.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

*  برنامه «قوی شو» با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب مستند روایی در ۱۵ قسمت تولید شده است.این برنامه در حقیقت یک برنامه انگیزشی است که با سفر به استان‌های مختلف و با به تصویر کشیدن زندگی افراد موفق و کارآفرین به فرهنگ بومی، گویش و حتی گردشگری که متاسفانه در حال فراموش شدن است، می‌پردازد.نگاه به خانواده، زندگی ایرانی اسلامی، انگیزه و امید از خصوصیاتی است که در برنامه «قوی شو» مورد توجه قرار گرفته است.

* برنامه «قوی شو» به تهیه کنندگی میلاد معتمدی فر و حانیه السادات آجودانی در گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی تولید شده و در ایام نوروز از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

شبکه قرآن 

* ویژه برنامه «سلام» ویژه عید نوروز و لحظه تحویل سال و مهدیه ایراندر اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان از مشهد مقدس، کربلای معلی، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر سیدالکریم الحسنی و حضرت معصومه علیهما السلام روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه در روز جمعه ۲۹ اسفند از ساعت ۱۹:۳۰ از مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی پخش می‌شود و با کربلای معلی ارتباط زنده تصویری خواهد داشت.

«سلام»در روز شنبه۳۰ اسفند نیز از ساعت ۸ صبح تا ساعت۲۰، به صورت زنده از مشهد مقدس با حضور قاریان، کارشناسان و شاعران، مداحان و هنرمندان پخش می‌شود.

* مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» ویژه کودکان در ۳۰ قسمت با موضوع آموزش مفاهیم دینی به کودکان با زبان جذاب نمایش هر روز ساعت ۱۷ و تکرار در روز بعد ساعت ۱۱ صبح، و ویژه برنامه «منم بچه مسلمان» با اجرای حجت الاسلام و المسلمین مقدسیان در ایام نوروز ساعت ۱۶:۳۰پخش خواهد کرد.

 «مستند عقیق»، «یاد خدا» ،«مهدیه ایران» ،«مسابقه اسرا»،«روبه راه»، «روزی تازه، حسابی تازه»  بخشی از ویژه برنامه های نوروزی شبکه قرآن هستند.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

شبکه نمایش

شبکه نمایش، برای عید نوروز ۱۴۰۰ در ۶باکس اصلی از ساعت۱۱صبح با فیلم‌های خانوادگی، ساعت۱۳ فیلم‌های سینمای ایران، ساعت ۱۹ فیلم‌های کمدی ایران وجهان، ساعت۲۱ فیلم‌های جذاب، ساعت ۲۳ فیلم‌های جدید خود و در ساعت یک بامداد فیلم‌های منتخب نوروزی سایر شبکه‌های سیما را در جدول پخش کندکتور خود قرار داده است.

همچنین در نظرسنجی که پیشتر برای همزمانی باکس سینمای ایران در ساعت ۱۳ با لحظه سال تحویل انجام شده بود فیلم "مهمان مامان" شنبه ۳۰ اسفندماه ساعت ۱۳ نیز از این شبکه پخش خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

برترین آثار سینمایی ایران و جهان در هفت سین شبکه نمایش


شبکه سلامت

* تصویربرداری مجموعه نمایشی «وجدان درد» به کارگردانی مجید پرکار در لوکیشنی واقع در سعادت آباد تهران کلید خورد. «وجدان درد» یک روایت فانتزی است که در آن آدم‌های مختلف به واسطه اشتباهات به ظاهر ساده‌ای که دارند به محکمه ذهنی خود آورده میشوند و این تازه آغاز ماجراست...

بهنوش بختیاری، مهدی سلوکی، سامان گوران، بهراد خرازی و وحید اسمی خانی بازیگران اصلی این مجموعه نمایشی هستند و رامین راستاد، مهدی امینی خواه و وحید شیخ زاده نیز به عنوان بازیگر مهمان در آن ایفای نقش می‌کنند.

این مجموعه نمایشی در ۳۵ قسمت برای پخش در ایام نوروز از شبکه سلامت سیما ساخته می‌شود.

 
 

بیشتر بخوانید:

اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های استانی صدا و سیما


شبکه مستند

با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات عید، شبکه مستند سیما ویژه برنامه‌های متعددی را برای پخش از این شبکه تدارک دیده است تا مخاطبان رسانه ملی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر به سفر می‌روند، برنامه‌های متنوع و جذابی را ببینند.

این ویژه برنامه‌ها در دو بخش تولیدی و تأمینی است که جدول پخش نوروزی فروردین ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

گروه تولید شبکه مستند در نوروز ۱۴۰۰ پخش مجموعه مستند‌های تولیدی «رخ»، «چجوری»، «تاج زاگرس»، «طبیعت وحشی» و «عروس ایران» بینندگان خود را در نظر گرفته است.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰


بیشتر بخوانید:

تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز ۱۴۰۰


شبکه امید

 شبکه امید برنامه های مختلفی را در روز ۳۰ اسفند تدارک دیده است و یک برنامه یک ساعته هم برای بازه زمانی تحویل سال به صورت تولیدی در نظر گرفته است. این برنامه از ۴۰ دقیقه قبل از تحویل سال تا ۲۰ دقیقه بعد از آغاز سال ۱۴۰۰ روی آنتن می رود و فاطمه امجدیان مجری نوجوان شبکه امید، آن را اجرا می کند.

در فاصله های کوتاهی هم ویدئوهایی از مجریان نوجوانی که با شبکه امید همکاری داشته اند و از شهرهای مختلف کشور و در کنار ابنیه تاریخی این شهرها یا محل زندگی و کار خود تصاویری ضبط کرده اند پخش می شود. همچنین نماهنگ هایی از خوانندگانی چون علی زندوکیلی و بابک افرا در این برنامه روی آنتن می رود.

این برنامه به صورت تولیدی و از طریق واحد پخش شبکه امید روی آنتن می رود و بعد از آن ویژه برنامه های این شبکه برای نوروز ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. شبکه امید، «زنگ آخر»، «از بیست»، «خانواده امید» و «بازی ویزیون» از جمله برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ شبکه امید هستند که تصویربرداری برخی به پایان رسیده است و برخی هنوز در حال ضبط هستند.

برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۰

* مجموعه نمایشی «زنگ آخر» به کارگردانی کریم رجبی و تهیه کنندگی علیرضا نظارت برای پخش در ایام نوروز پیش بینی شده است که تلاش دارد آموزش را همراه با طنز ارائه دهد.

* مجموعه تولیدی «خانواده امید» از ابتدای فروردین روی آنتن می‌رود و به کارگردانی و تهیه کنندگی هومن ستوده ساخته شده است. «خانواده امید» با محور چهار و خواهر و برادر ساخته شده که دو نفرشان بهار و کیان نوجوان‌های این خانواده هستند و هر بار بنا به سوژه‌ای با دوست و آشنایی که کارشناس برنامه است دغدغه‌هایشان را مطرح می‌کنند.

* «خانواده امید» در ایام نوروز در ۱۳ قسمت روی آنتن می‌رود و میزبان ۱۳ استان کشور خواهد شد و نوجوانان می‌توانند ویژگی‌هایی مهارتی و عملی از هر استان را شاهد باشند.

* برنامه «بازی ویزیون» از برنامه‌های روتین شبکه است که در ۱۳ قسمت و به شکل ویژه برای ایام نوروز ساخته می‌شود و با تغییراتی در ساختار معرفی بازی‌ها و گیم‌ها به پخش می‌رسد. این برنامه در هر قسمت آیتم‌های مختلفی دارد که طی آن به معرفی ترفند‌ها و بازی‌های رومیزی و کامپیوتری اختصاص پیدا کرده است.

* «از بیست» یک برنامه ترکیبی است که نوجوانان در آن نقش اصلی را بر عهده دارند و مجری بازیگران برنامه هستند. این برنامه در سوژه‌ها و موضوعات سراغ محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب رفته است و در هر قسمت در آیتم‌های مختلفی به سوژه و دغدغه مورد نظر می‌پردازد. «از بیست» به تهیه کنندگی حسین لطفی نیک این روز‌ها در حال ضبط و تصویربرداری است و طی ۱۰ قسمت، از ۲۹ اسفند روی آنتن می‌رود.

 

جشنواره نوروزی شبکه نهال یک نوروز باحال با سینمایی‌های جدید و جذاب را برای مخاطبان در نظر گرفته است.

گزارش از الهام قبادی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
فیلم های آسیای شرقی بسیار جذاب می باشد مخصوصا فیمهایی که بر اساس واقعیت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
لطفا اوشین و جنگجویان کوهستان هم پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
شبکه افق
مسابقه جذاب رخداد ^_^
ویژه نوروز
هر شب ساعت 21
France
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
مگه هستن هنوز كسايي كه تلوزيون نگاه كنن؟
كار به ماهواره ندارم اما همين شبكه هاي نمايش خانگي مجاز خودمون هزار برابر بهتر از تلويزيون هستن فكر كنم جمع بشه بهتر بيت المال حفظ ميشه
Iran (Islamic Republic of)
درسته!
۱۷:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
شما که طبع و سلیقه ات به سمت آثار شبکه نمایش خانگی معطوفه قطعا از مجموعه هایی مثل پایتخت و گاندو و امثالهم نمیگذری
آخرین اخبار