دردسر بزرگ اپلیکیشن‌های آزمون ساز

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، دانش آموزان و معلمان باید فعالیت درسی خود را از طریق اپلیکیشن‌های معتبر انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: متاسفانه برخی از معلمان برای ارزیابی دانش آموزان از اپلیکیشن‌های آزمون ساز جعلی استفاده و اقدام به ارسال و دریافت تمرینات و آزمون‌های ارزیابی در این اپلیکیشن‌ها می‌‍‌کنند، لذا در دام کلاهبردارن سایبری گرفتار می‌شوند.

او افزود: افراد سودجو و کلاهبردار با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغ و ارائه اپلیکیشن‌های متنوع با کاربرد‌هایی جذاب و مختلف کرده و سعی دارند اعتماد کاربران در فضای مجازی را جلب کنند.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: این در حالی است که با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها، اطلاعات ذخیره‌شده بر روی گوشی تلفن همراه یا سیستم‌های کاربران به سرقت می‌رود و ممکن است اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم‌های شخصی و حتی اطلاعات بانکی ذخیره‌شده کاربران نیز مورد سوءاستفاده مجرمان قرار بگیرد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی اصلا قابل اعتماد نیستند و ممکن است کلاهبرداران، با طراحی آزمون‌های جعلی پس از دریافت وجه از دسترس خارج شده و دیگر پاسخگوی کاربران نباشند.

او گفت: رعایت نکاتی، چون مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن، به‌روزرسانی مستمر سیستم عامل گوشی تلفن همراه، فعال‌سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه، ذخیره نکردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی گوشی تلفن همراه موجب بالا بردن ضریب امنیتی برای جلوگیری از استفاده اپلیکیشن‌های غیرمجاز خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرم‌افزار‌های متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، کاربران هنگام استفاده دقت داشته باشند از سایت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیک و اپلیکیشن‌های معتبر و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش استفاده کنند.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار