کمبود جهانی تراشه در حال جدی شدن است و تولید شرکت های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تراشه‌های رایانه‌ای (یا نیمه هادی ها) به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت خودرو تبدیل شده‌اند، خصوصاً اینکه این روز‌ها اتومبیل‌ها حجم عظیمی از فناوری را به عنوان امتیاز فروش خود معرفی می‌کنند.

با این اوصاف، کمبود جهانی تراشه در حال حاضر در مقیاس گسترده‌ای بر صنعت تأثیر گذاشته است و باعث توقف تولید چندین خودروساز شده است. همین اواخر، جنرال موتورز از تعطیلی موقت کارخانه خود در لانسینگ، میشیگان که ساخت شورولت کامارو را دارد و همچنین کادیلاک CT۴ و CT۵ به دلیل کمبود تراشه خبر داد.

در همین راستا، در گزارش‌ها آمده است که جنرال موتورز در حال ساخت کامیون‌های انتخابی ۲۰۲۱ بدون سیستم مدیریت سوخت فعال (AFM) است. این نکته از سوی سخنگوی جنرال موتورز تایید شده است، در همین زمینه میشل مالچو گفت که مدل‌هایی را که از موتور ۵.۳ لیتری EcoTec۳ V۸ استفاده می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده اند تا به دلیل کمبود AFM، مصرف سوخت کمتری داشته باشند.

جنرال موتورز

همسو با اعتیاد آمریکا به کامیون‌ها، مالچو تاکید می‌کند که جنرال موتورز هنوز در حال ساخت همه کامیون‌ها است و این شرکت از تولید وانت‌های خود محافظت می‌کند، زیرا این خودرو یکی از مدل‌های سودآور شرکت است.

کاهش تولید جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه

با این حال مالچو از اظهار نظر در مورد حجم تاثیر تغییر تولید وسایل نقلیه خودداری کرد. توجه به این نکته مهم است که این تغییر در ابعاد تولید مدل سال ۲۰۲۱ کامیون‌های جنرال موتورز اعمال خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که جدا از تأثیر اقتصادی و اشتغال، کمبود تراشه‌های جهانی و خاموش شدن نسبی تولید، منجر به از دست رفتن تولید حدود ۲۱۶ هزار وسیله نقلیه شود که رقمی معادل ۲ میلیارد دلار درآمد را مورد هدف قرار می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا این صنعت می‌تواند تغییر روند در تولید داشته باشد یا خیر، اما پیش بینی می‌شود کمبود عرضه تراشه ها، تا نیمه دوم سال ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار