کمبود تراشه، عرضه گوشی های سامسونگ را با تاخیر مواجه کرد

شرکت سامسونگ در پی کمبود تراشه در جهان قادر به تولید و عرضه تلفن های هوشمند خود در سال 2021 نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمبود تراشه تولید گوشی بسیاری از بزرگترین فروشندگان لوازم الکتریکی و محصولات آن‌ها را از PS5 سونی و Xbox Series X مایکروسافت گرفته تا دستگاه‌های هوشمند اندروید تحت تأثیر قرار داده است. اکنون، سامسونگ با عدم تعادل در عرضه و تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند و این امر در تولید گوشی هوشمند پرچمدار بعدی خود تأثیرگذار است.


بیشتر بخوانید


تراشه کم است، محصول جدید نداریم!

اوایل امروز سامسونگ جلسه سهامداران سالانه خود را در سوون کره جنوبی برگزار کرد. مدیر عامل این شرکت DJ Koh به سرمایه گذاران اعلام کرد که این شرکت کمبود در تراشه‌های کوالکام ممکن است انتشار گوشی هوشمند آینده Galaxy Note سامسونگ را به تأخیر بیندازد، که این شرکت در ابتدا قصد داشت آن را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه کند.

کمبود تراشه عرضه گوشی های سامسونگ را با تاخیر رو به رو کرد

مدیر عامل سامسونگ گفت که این شرکت می‌خواهد محصولات جدیدی را به بازار عرضه کند، اما به دلیل وضعیت غیرمعمول در تامین تراشه، زمان بندی تولید و عرضه محصولات ممکن است متفاوت باشد و شاید سال آینده محصول جدیدی راهی بازار تلفن همراه شود.

کمبود تراشه عرضه گوشی های سامسونگ را با تاخیر رو به رو کرد

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است، اما یکی از معدود شرکت‌های سازنده دیگر TSMC است. افزایش تقاضا یک چیز است، اما کارخانه این شرکت در آستین، تگزاس، در ماه فوریه با قطع برق در سراسر این ایالت آمریکا، این شرکت ورشکسته شد و هنوز تولید کامل خود را از سر نگرفته است.

اپل نیازی به کوالکام ندارد!

جالب توجه است، MS Hwang، تحلیلگر اوراق بهادار سامسونگ گفت که همه سازندگان تحت تأثیر کمبود تراشه کوالکام به جز اپل قرار دارند. به این دلیل که اپل در حال توسعه فناوری بی سیم 5G و 6G خود است بنابراین نیازی به اتکا به کوالکام نخواهد داشت. آیفون ۱۳ و بعد از آن ممکن است هرگز با بحران تراشه روبرو نشوند.

کمبود تراشه عرضه گوشی های سامسونگ را با تاخیر رو به رو کرد

تحلیلگران فاش می‌کنند که کمبود تلفن‌های Galaxy Note حدود ۵ درصد بر میزان خرید و فروش شرکت سامسونگ تأثیر می‌گذارد، اما از آنجا که این گوشی یکی از گران‌ترین سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ است، کاهش بیشتری در درآمد ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار