حمایت وزیر امور خارجه انگلیس از طرح گسترش حجم زرادخانه هسته‌ای کشورش

وزیر امور خارجه انگلیس از طرح جانسون مبنی بر افزایش حجم زرادخانه هسته‌ای کشورش حمایت کرد و آن را ضروری دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومینیک راب  وزیر امور خارجه انگلیس ضمن حمایت از طرح دولت بوریس جانسون، در جهت گسترش حجم زرادخانه هسته‌ای کشورش، این امر را برای ایجاد حداقلی از بازدارندگی، ضروری دانست.

این تصمیم دولت انگلیس در حالی مطرح شده است که این کشور بار‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

کشور انگلیس قصد دارد تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را از ۱۸۰ به ۲۶۰ کلاهک افزایش دهد. تصمیمی که با تعهدات پیشین لندن مبنی بر کاهش زرادخانه هسته‌ای تناقض دارد.

طبق گزارش دولت انگلیس، لندن «با توجه به شرایط امنیتی در حال تکامل و گسترش تهدید‌های تکنولوژیکی» قصد دارد بیش از ۲۶۰ کلاهک جنگی در انبار‌های خود ذخیره و قدرت لازم برای تضمین بازدارندگی هسته‌ای را حفظ کند.


بیشتر بخوانید:


سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به این موضوع گفت: تصمیم انگلیس درباره تسلیحات هسته‌ای ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات وارد می‌کند. راهبرد جدید لندن در خصوص ذخایر اتمی از نظر سیاسی آسیب‌زننده و مخل امنیت جهانی است. این رویکرد همچنین اتحاد پنج کشور شناخته شده دارای سلاح هسته‌ای در ارتباط با کنترل تسلیحات را تضعیف می‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز این تصمیم انگلیس را دو رویی محض دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، دومینیک راب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بفرما اون از فرانسه و تصمیمات هسته‌ای ماکرون اینم از انگلیس که قصد افزایش تسلیحات اتمی رو داره این وسط فقط ما حق نداریم برای تولید برق و دارو از تکنولوژی هسته‌ای برخوردار باشیم
آخرین اخبار