روسیه: آمریکا باید عذرخواهی کند

یک مقام ارشد کرملین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت واشنگتن باید از مسکو عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک قانونگذار ارشد کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت آمریکا باید از مسکو به دلیل توهین به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، عذرخواهی کند.

پیشتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای همتای روس خود را تهدید و در اظهاراتی بی‌شرمانه پوتین را قاتل توصیف کرده و گفته بود: او تاوان دخالت در انتخابات را می‌پردازد.

پس از این واقعه، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن، برای رایزنی درباره روابط آتی آمریکا و روسیه فراخوانده شده است.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا به تازگی در گزارشی مدعی شد روسیه برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر تلاش کرده است.

این گزارش نسخه‌ای محرمانه از گزارشی است که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۸ دی ۱۳۹۹) ازسوی شورای ملی اطلاعات آمریکا به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، و دیگر قانون‌گذاران ارائه شده است.

به ادعای این گزارش «برخی نهاد‌های روسی وابسته به رئیس‌جمهور این کشور تلاش کردند در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا اعمال نفوذ کنند. این نهاد‌ها برای تضعیف مواضع بایدن و هواداری از ترامپ و همچنین دامن زدن به اختلافات سیاسی میان احزاب در آمریکا اهتمام ورزیدند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار