واکنش «بی بی سی» به قتل سارا اورارد خبرساز شد!

خشونت پلیس انگلیس علیه معترضان در پی قتل یک زن جوان در این کشور به دست یک افسر پلیس و نحوه پوشش آن در شبکه بی بی سی حاشیه ساز شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افکار عمومی انگلیس در مورد چگونگی واکنش به سرکوب خشونت آمیز پلیس انگلیس ضد «سارا اورارد»، اختلاف نظر دارد.

به گزارش «گلوبال تایمز»، به تازگی تجمعاتی برای احترام به «سارا اورارد»، که توسط یک افسر پلیس لندن ربوده و کشته شد، و با هدف جلب توجهات به خشونت علیه زنان، در لندن برگزار شد.


بیشتربخوانید


تصاویر نشان می‌دهد که افسران پلیس در لندن معترضان را به زور به زمین چسبانده و دستبند زدند و آن‌ها را در میان فریاد‌های «شرم بر شما» و «آن‌ها را رها کنید» با خود بردند.

در حالی که برخی از مردم انگلیس و سیاستمداران رفتار پلیس را محکوم می‌کردند، برخی دیگر از جمله شبکه «بی بی سی»، از انتقاد به پلیس انگلیس خودداری کرده و یا حتی از آن حمایت کردند.

کسانی که از رویکرد خشونت آمیز پلیس انگلیس حمایت می‌کردند، با اشاره به محدودیت‌های ویروس کرونا ادعا کردند که «معترضان نباید آن جا می‌بودند.»

گزارش شنبه شب «بی بی سی»، با عنوان «سارا اورارد» پخش شد که بر مقصر بودن زنان در رویارویی با پلیس انگلیس تاکید کرد.

گزارش دیگری از «بی بی سی» در روز یکشنبه، با موضوع قتل «سارا اورارد» پخش شد که این شبکه در آن خشونت پلیس انگلیس را کمرنگ و توجه را به «آنچه کار سخت پلیس در حفظ نظم عمومی در اعتراضات خواند»، معطوف کرد.

از زمانی که انگلیسی‌ها از رعایت محدودیت‌های ویروس کرونا و حفظ فاصله اجتماعی ابراز نگرانی کرده اند، رسانه‌های این کشور صرفا به دنبال بهانه‌هایی برای دفاع و توجیه وحشیگری پلیس هستند.

خشونت پلیس مدت‎هاست که در انگلیس به یک معضل تبدیل شده است؛ اعتراضات «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» در سال ۲۰۲۰ که خشونت پلیس و نژادپرستی نظام‌مند را محکوم می‌کند نیز با جلب تعداد بیشتری معترض از سال گذشته در شهر‌های سراسر انگلیس آغاز شد؛ مرگ «اورارد»، شدت موضوع ایمنی زنان در این کشور را آشکار کرده است.

هزاران زن انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی در مورد تجربیات خود درمورد تعقیب، آزار و اذیت و حمله و همچنین در مورد مسائل ایمنی و عدم پیگرد قانونی جرایم علیه زنان توسط سیستم عدالت کیفری صحبت کردند.

این گزارش در بخش دیگری می ‎گوید تلاش برخی از انگلیسی‌ها و رسانه‌های این کشور برای «سفیدکاری» خشونت پلیس انگلیس همچنین یادآوری می‌کند که آن‌ها چقدر ریاکارند.

«گلوبال تایمز» در پایان می‎نویسد «ریاکاری و دو رو بودن برخی از انگلیسی‌ها و رسانه‌های این کشور برملا شده است؛ به نظر می‌رسد، از نظر برخی انگلیسی‌ها و رسانه‌های این کشور، زنان که در یک تجمع مسالمت آمیز شرکت می‌کنند نسبت به آشوبگران خطرناکتر هستند و اقدامات خشونت آمیز پلیس انگلیس برای پراکندگی معترضان مسالمت آمیز رفتاری مناسب است.»

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راز
۲۱:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
و چه قدر دختران ما ساده لوح هستند که این بیشرمان انگلیسی رو ناجی خودشون میدونن، هر چی سرمون میاد از جهالتمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
اعدام
Canada
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
باید این کانال فتنه و اتش بیار معرکه را تحریم کنند
چرا به زور باید برای این کانال بپردازند
سیاست چند گانه دارند
اگر در کشور دیگری بجز انگلیس اتفاق افتاده بود
مگر ول کن .پلیس و ان دولت بودند
ولی الان کلاه انگلیسی شرعی سرش میگذارند و
یک طوریی هم ماست مالی اش میکنتد
آخرین اخبار