وجود ۹ پروژه فعال با ۴۵ کلاس درس در راور

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: ۹ پروژه فعال با ۴۵ کلاس درس در زیربنای ۶ هزار متر مربع در شهرستان راور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان راور، گفت: ۹ پروژه با ۴۵ کلاس درس و زیربنای ۶ هزار متر مربع در شهرستان راور در دست اجرا داریم.

او افزود: به زودی یک باب مدرسه با اعتبارات بنیاد برکت درمنطقه فیض آباد با حضور مدیران بنیاد برکت افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

واعظی نژاد در خصوص ساخت سالن پلاتو، تصریح کرد: این سالن به نوعی اولین سالن تخصصی تئاتر دانش آموزی در راور است که با توجه به پتانسیل خوب شهرستان در این زمینه، احداث می‌شود.

او با اشاره به انجام تعمیرات مدارس شهرستان راور بیان داشت: ۷ هزار متر مربع آسفالت و محوطه سازی و ۴ هزار متر مربع ایزوگام در شهرستان راور در سال ۹۹ انجام شده و در سال جدید نیز تعمیراتی صورت می‌گیرد.

واعظی نژاد افزود: در شهرستان راور کلیه مدارس به سیستم‌های استاندارد سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند و مدرسه‌ای با بخاری نفتی و گازی نداریم.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان‌و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه‌های نیمه تمام راور با تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس و مشارکت بنیاد برکت و خیرین تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

او افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه‌های خوبی برای نوسازی مدارس اختصاص دادیم و فرصت طلایی برای نوسازی مدارس در سطح ملی و استانی است که پروژه‌های نیمه تمام را به ثمر برساند.

زاهدی بیان داشت: به زودی با رخشانی مهر جلسه‌ای خواهیم داشت که تحول خوبی در توسعه فضا‌های آموزشی داشته باشیم، علاوه بر مباحث بودجه‌ای حتی ۳ هزار میلیارد ریال فاینانس و اوراق مشارکت نیز برای نوسازی مدارس تعیین شده است، که مدرسه سازی افزایش چشمگیری داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جشن پایان بخاری نفتی و گازی در شهرستان راور به زودی خبر داد و گفت: اگر تعدادی هم از چنین بخاری‌هایی وجود دارد، اعلام شود تا چند ماه آینده استاندارد سازی شود؛ چراکه برنامه ریزی کرده ایم که در کشور استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به بالای ۹۰ درصد برسد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: در امور پرورشی و تجهیزات مدارس به خصوص هنرستان‌ها اعتباراتی در نظر گرفته ایم که بایستی زیر نظر سازمان نوسازی مدارس کشور توزیع و تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها به طور ویژه پیگیری و تجهیزات مورد نظر گرفته شود تا در مدارس توزیع صورت گیرد.

او افزود: در کمیسیون تلفیق اعتبار خوبی برای مدارس استثنایی دیده شده که تجهیزات مورد نیاز مدارس استثنایی خریداری و این مدارس تجهیز شوند و کمبود این مدارس با این اعتبار جبران شود.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز گفت: ظرفیت و پتانسیل، زاهدی در کمیسیون آموزش و کمیسیون تلفیق بر کسی پوشیده نیست و با پیگیری و اقدامات وی کمک‌های خوبی به مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

او با اشاره به اینکه ۳۱۰ پروژه فعال در استان داریم، تصریح کرد: با تکمیل شدن این پروژه‌ها مطمئنا سرانه فضای آموزشی استان ارتقا خوهد یافت که رشد قابل توجهی خواهد بود.

اسکندری نسب از اعلام آمادگی اداره کل آموزش و پرورش برای حمایت از شهرستان راور خبر داد و گفت: اردوگاه خورند راور به سرانجام‌رسیده است و هنرستان تربیت بدنی برای آموزش نیرو‌های متخصص ورزشی با کمک نوسازی مدارس در ساخت چمن مصنوعی نیز در شهرستان راور به زودی راه اندازی خواهد شد.

اژدری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان راور هم در این جلسه گفت: این جلسه در ابتدای سال جدید تشکیل شده تا با اتخاذ مصوباتی نسبت به افزایش توسعه فضا‌های آموزشی شهرستان راور تصمیم گیری و اقدام شود.

در پایان این جلسه، سالن چند منظوره زینب کبری (س) دبیرستان حضرت زینب  راور با ۵۳۰ مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار