بسته خبرهای شهرستان؛

حضور ۸ هزار و ۴۶ مهمان نوروزی در روستا‌های دالاهو/تالار‌های پذیرایی هرسین بسته شد

فرماندار دالاهو گفت: تا پایان روز نهم فروردین‌ماه امسال تعداد ۸ هزار و ۴۶ نفر به‌عنوان مهمان نوروزی از اقصی نقاط کشور در روستا‌های این شهرستان حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : تا پایان روز نهم فروردین‌ماه امسال تعداد ۸ هزار و ۴۶ نفر به‌عنوان مهمان نوروزی از اقصی نقاط کشور در روستا‌های این شهرستان حضور یافته‌اند که تعداد ۴ هزار و ۸۴۷ نفر در بخش مرکزی و ۳ هزار و ۲۹۹ نفر نیز در روستا‌های بخش گهواره مستقر شده‌اند.

او با اشاره به تغییر وضعیت برخی از شهرستان‌های همجوار، گفت : این تعداد جمعیت از نقاط گوناگون کشور به دالاهو آمده‌اند و ادامه حضور آنان خطری جدی برای سلامت مردم این خطه از میهن اسلامی است و احتمال تغییر وضعیت شهرستان حداقل به زرد متصور می‌شود.

فرماندار دالاهو افزود: هم مهمانان و هم میزبانان بدانند که خواسته یا ناخواسته در راستای شیوع کرونا ویروس در شهرستان قدم بر می‌دارند، برای چندمین بار از آنان تقاضا می‌شود تا نسبت به سلامت خود و ساکنان شریف شهرستان احساس مسئولیت کرده و هرچه سریع‌تر شهرستان را ترک کنند.

او افزود: از بزرگان، معتمدین و متنفذین شهرستان، خاصه سادات محترم اهل حق و روحانیت محترم شیعه و سنی انتظار می‌رود مانند یک‌سال اخیر به قضیه ورود کرده تا وضعیت آبی شهرستان کماکان پایدار بماند، همچنین از فعالان فضای مجازی، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و آحاد مردم انتظار فعالیت جدی‌تر در این خصوص می‌رود.

محمدی گفت: آمار دقیقی از حضور مهمانان نوروزی در سه شهر کرند، ریجاب و گهواره نداریم، ولی به نظر می‌رسد متاسفانه در این شهر‌ها نیز مهمانان قابل توجهی حضور دارند؛ اگر بخواهیم شهرستان از شیوع بیماری کرونا در امان باشد و مردم دالاهو از گزند و باتلاق آن آسیب کمتری ببینند، باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم. اینگونه دور‌همی‌ها، تهدید حتمی برای سلامت مردم است .

بسته شدن تالار‌های پذیرایی از امروز

فرماندار هرسین گفت: از امروز سه‌شنبه ۱۰ فروردین فعالیت همه تالار‌های پذیرایی این شهرستان به خاطر شیوع ویروس کرونا ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

عبادالله کنجوریان افزود: با توجه به سرعت انتشار و سرایت بیماری کووید۱۹، عادی انگاری‌ها و حضور مردم در تجمعات خطر آفرین، شهرستان با موج جدیدی از مبتلایان به کرونا مواجه شده است.

او افزود: باوجود هشدار‌های چندین باره در مورد عدم آمادگی شهرستان برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی، رهاورد آن‌ها برای شهرستان هرسین متاسفانه فقط اوج گیری کرونا و افزایش مراسمات خطر آفرین بود.

فرماندار هرسین گفت: حال که رواج عادی انگاری‌ها توسط عده‌ای از مردم و اصناف و همچنین تعداد مراسمات عروسی و عزا در تالار‌های پذیرایی موجبات آماج جدیدی از مبتلایان به کرونا را فراهم کرده از امروز سه شنبه ۱۰ فروردین تمام تالار‌های پذیرایی توسط تیم‌های بازرسی پلمب خواهد شد.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا از قاریان مجالس عزا تقاضای مساعدت خودجوش به منظور جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره کرونا را داشتیم که متاسفانه کوچکترین اقدام مثبت و همکاری از سوی آنان صورت نگرفت.

او افزود: در این راستا فعالیت قاریان مجالس ترحیم نیز ممنوع است و در صورت فعالیت، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه قضایی ضمن توقیف خودرو و وسایل صوتی مورد استفاده آنان، شخص قاری نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار هرسین از تمامی خانواده‌هایی که در مراسم‌های خود، تشییع و خاکسپاری بستگان خود به خاطر حفظ سلامت مردم به به صورت محدود برگزار کردند، تقدیر و تشکر کرد .

پنج کودک در پاوه به کرونا مبتلا شده اند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۶۶ تن در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند که پنج تن از آنان کودک هستند.

فارق سلیمی افزود: هم اکنون ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان قدس این شهرستان بستری هستند.

او ادامه داد: در هشت روز گذشته بیش از ۲۵۰ مورد مشکوک به کرونا به بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

رئیس بیمارستان قدس شهرستان پاوه گفت: تعداد مراجعه کنندگان برای تست کرونا نسبت به چهار روز گذشته افزایش یافته است.

حارس رضایی ادامه داد: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان در ۷۲ ساعت آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او افزود: در یک تحقیق میدانی مشاهده شده ده‌ها خودرو از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و فارس وارد شهرستان پاوه شده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۲ هزار و ۱٨۲ دستگاه خودرو وارد شهرستان شده که نسبت به پارسال ۴۲ درصد افزایش ورودی داشته‌ایم.

ابراهیم شهریاری افزود: در این مدت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۸۶ در صد افزایش داشته است

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.