دانشگاه گیلان در جمع برترین های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور

دانشگاه گیلان به گروه اول رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور بر اساس جدیدترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ارتقاء یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  بر اساس نتایج ارزیابی اعلام شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۱۳۹۹، پس از بررسی ۱۰۳ دانشگاه کشور بر مبنای شاخص‌های رتبه بندی مصوب وزارت علوم، دانشگاه گیلان در گروه اول این رتبه بندی (۱۵-۱) و در بین ۱۵ دانشگاه برتر از کل دانشگاه‌های کشور (صنعتی و جامع) قرار گرفته است. در این دسته که بخش "درهمکرد" نامیده شده است، ۱۰ دانشگاه جامع و ۵ دانشگاه صنعتی کشور قرار دارند.

بر اساس روش شناسی جدید، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در گروه‌بندی‌های کنونی، با توجه به معیار‌های آموزش (۳۰%)، پژوهش (۲۰%)، فناوری و نوآوری (۲۰%)، بین الملل سازی (۱۰%)، اثرگذاری اقتصادی (۱۰%)، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (۵%) حاصل از عملکرد دانشگاه‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ به دست آمده است. این معیار‌های اصلی هر کدام به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم شده اند که عملکرد دانشگاه‌ها در هرکدام از آن‌ها به صورت جداگانه و دقیق ارزیابی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.