بخت نتانیاهو برای نخست‌وزیری دوباره افزایش یافت

با اعلام مخالفت فهرست مشترک رژیم صهیونیستی با رئیس حزب مخالف رژیم صهیونیستی، شانس نخست‌وزیر کنونی این رژیم برای تشکیل کابینه افزایش پیدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، صبح روز دوشنبه، هنگامی که فهرست مشترک رژیم صهیونیستی اعلام کرد یائیر لاپید، رهبر مخالف را تأیید نمی‌کند، شانس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، برای دریافت مسئولیت تشکیل کابینه از طرف رئیس رژیم صهیونیستی، افزایش یافت. نتانیاهو حمایت ۵۲ حزب لیکود، شاس، یهودیت تورات متحد و حزب مذهبی صهیونیست را داراست.

بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید، گفت: «ما به همه تلاش خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که یک کابینه مناسب شکل خواهد گرفت و این اختیارات به نتانیاهو که اکنون متهم است، نخواهد رسید.»

لاپید از گانتس تشکر کرد و گفت که حمایت حزب او بخشی از تحول مورد نیاز رژیم صهیونیستی است.

«رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، صبح روز دوشنبه رایزنی‌های خود را با ۱۳ حزب در محل اقامتش آغاز کرد. او اعلام کرد در حال حاضر نمی‌داند که لاپید چگونه می‌خواهد کابینه را تشکیل و اداره کند.

اوهانا، نماینده حزب لیکود، پس از دیدار با ریولین به خبرنگاران گفت: «حزب لیکود بزرگترین فراکسیون است و نخست‌وزیر نتانیاهو بیشترین رای را خواهد داشت، بنابراین بدون تردید او بهترین گزینه را برای اداره کابینه خواهد بود.»

نمایندگان «یش عتید» استدلال کردند که لاپید باید این اختیارات را دریافت کند، اما ریولین در جواب گفت که نتانیاهو تقریباً دو برابر رای آورده است.

رئیس رژیم صهیونیستی، با در نظر گرفتن اینکه کدام یک از کاندیدا‌ها بیشترین رای را آورده است، اعلام خواهد کرد که چه کسی مسئول تشکیل کابینه جدید خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار