نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شد

بنابر اعلام رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت نتانیاهو را به دلیل داشتن رأی بیشتر مأمور تشکیل کابینه کرده است.

رئیس رژیم صهیونیستی پس از برگزاری نشست با احزاب صهیونیست، باز هم بنیامین نتانیاهو را مکلف به تشکیل کابینه کرد. او ۲۸ روز فرصت دارد تا ائتلاف لازم برای حداقل ۶۰ کرسی «کنست» را ایجاد کند و کابینه را تشکیل دهد.

ریولین در سخنان ظهر روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که آگاه است که محاکمه بنیامین نتانیاهو در جریان است، اما اولویت او باید این باشد که چه کسی می‌تواند اعتماد کنست را بدست بیاورد؛ و در حال حاضر هیچ نامزد دیگری نتوانست اکثریت آرا کنست را کسب کند.

ریولین افزود: «تعیین کاندیدایی که در حال محاکمه است، ممکن است مشکل ساز باشد، اما دادگاه عالی آن را مجاز دانسته و جای هیچ بحثی وجود ندارد.»

در رایزنی‌های ریولین در روز دوشنبه با ۱۳ جناح کنست، ۵۲ کرسی از چهار جناح به نتانیاهو رای دادند، در حالی که ۴۵ کرسی از پنج جناح به لاپید رای دادند. حزب یامینا به رهبر خود «نفتالی بنت» و حزب «امید نو» به گیدئون سار رای دادند. دو جناح عرب نیز به هیچ کدام از نامزد‌ها رای ندادند.

لاپید در واکنش به سخنان رئیس رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم رئیس را درک می‌کند و نمی‌تواند اعتراضی کند.

او در ادامه گفت: «اما محول کردن تشکیل کابینه جدید به بنیامین نتانیاهو شرم‌آور است و لکه ننگی برای اسرائیل خواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار