حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اثبات توانایی ایران با توسعه چشمگیر تربیت نیروی انسانی

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: با توسعه چشمگیر تربیت نیروی انسانی می توان توانایی ایران را اثبات کرد.

عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از زمانی که پا به عرصه وجود گذاشت مدل و راهکار خوبی برای کشور‌های جهان سوم قرار گرفت.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ سالی است که نشان داده ایم استقلال سیاسی خوبی را در مقابل اسکتبار داریم بنابراین از نظر نظامی هم کشور ما توانسته پیروزی‌ها و توانمندی‌های خوبی را به عرصه جهانی نشان دهد.

حبیبی تصریح کرد: در بخش استقلال اقتصادی تنها زمینه‌ای است که نیازمند اندیشیدن تدابیر خوب و جامعه هستیم تا بتوانیم آن را به اجرا بگذاریم بنابراین برای رسیدن به این هدف لازم است تمام ابعاد فکری، نرم افزاری و سخت افزاری کشور را در این خصوص به خدمت گرفته شوند.

او با بیان اینکه در ایران توانمندی‌های بسیار خوبی داریم تاکید کرد: ذخایر بسیار ارزشمندی در کشور داریم و از آن مهم‌تر ذخیره انسانی توانا، فکور و فرهیخته‌ای در هر نسلی وجود دارد که باید به خوبی تربیت شوند و در عرصه علم و فناوری پا به صحنه بگذارند.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: اگر بتوانیم تربیت نیروی فرهیخته و حمایت مادی و معنوی فارغ التحصیلان را مورد حمایت قرار دهیم باید گفت که این افراد می‌توانند مشکلات کشور را یکایک حل کنند.

حبیبی گفت: توجه به علوم انسانی یکی از زمینه‌هایی است که دولتمردان و دانشگاهیان باید به آن توجه بیش از پیش داشته باشند، در این خصوص لازم است به رشد و توسعه خوب علوم انسانی اقدام کنیم که تا در بحث حکمرانی و حکومت بتواند بحث نظریه پردازی، دریافت الگو‌ها و مدل‌های خوب به راهنمایی ما بپردازند که در چنین شرایطی توانمندی‌های خوبی را به عرصه جهانی نشان خواهیم داد.

او اضافه کرد: ناگفته نماند که مدل‌ها و راهکار‌های خوبی هم برای ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت لازم است که طراحی شوند تا بتوانند خلاء‌های موجود را مرتفع کند تا مشکلات صنعت رفع شوند و به جامعه دانشگاهی معرفی شوند.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: برای دانشجویان و استادان هم مشوق‌ها و زمینه‌های حمایتی خوبی باید طراحی شوند تا بتوانند در این خصوص گام بردارند و به خوبی نقش ایفا کنند، همانطور که در برخی از زمینه‌ها تاکنون این توانمندی‌ها هم به جامعه خودمان و هم به جامعه جهانی مانند بحث فناوری‌های زیستی، فناوری‌های هسته ای، فناوری‌های مربوط به نان و تکنولوژی شناخته شده است که در صورت توسعه آن‌ها به استقلال خوب علمی و اقتصادی دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار