استاندار همدان:

استان همدان قرمز شد/ موج چهارم کرونا در استان

استاندار همدان گفت: با رسیدن موج چهارم کرونا، استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه ستاد کرونا در این خصوص بیان کرد: براساس آخرین آمار همه شهر‌های استان در وضعیت قرمز و تنها شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی است و آمار ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است و در مجموع شرایط استان قرمز است.

او افزود: تنها راه عبور از شرایط فعلی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات است.

شاهرخی ادامه داد: فرمانداران به صورت ویژه و ۲۴ ساعته در همه شهر‌ها مدیریت امور را کنترل کنند تا ضوابط بهداشتی رعایت شود.

استاندار همدان اظهار داشت: آمار به شدت افزایشی است و محدودیت‌های زیادی داریم و نباید اجازه بدهیم آمار فعلی بیشتر از این شود.


با قرمز شدن  اغلب شهرستان های استان محدودیت‌های جدید کرونایی در استان همدان اجرا می شود.

 در جلسه فوق‌العاده استانی مدیریت کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندارهمدان و اعضای ستاد استانی و شهرستانی، با توجه به قرمز بودن کلیه شهرستان‌های استان، محدودیت های جدید شرایط قرمز کرونایی استان همدان به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

دو سوم ظرفیت کارکنان ادارات استان به صورت دورکاری باشند و تنها دستگاه‌های خدمات رسان و ضروری با ۵۰درصد ظرفیت کارکنان در محل کار حضور یابند‌.

 فعالیت مشاغل و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک(خدمات ضروری مثل سوپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها و ...) مجاز به فعالیت هستند.

 مدارس، آموزش‌گاه‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و کلیه مراکز آموزشی تعطیل است. کلیه مراسم مذهبی، نماز جمعه و جماعات تعطیل است.

تردد خودروهای غیربومی(ورود و خروج) به شهرستان‌های قرمز در سراسر استان ممنوع است.

تردد بین شهرستانی در سطح استان ممنوع است و تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد ممنوع است.

 برگزاری جلسات در شهرهای قرمز حداکثر۱۵ و شهرهای نارنجی بالاتر از ۲۰نفر ممنوع است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باید مسئولان در تعطیلات نوروز تردد خودروهای خارج از استان را در استان های مختلف را محدود می کردند ت الان شاهد موج چهارم کرونا اون هم با این حجم از مبتلایان نباشیم ...چرا باید بگذاریم اتفاق رخ دهد و بعد به فکر چاره باشیم